Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Injuriesag

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Jeres svar.

Nå jeg læser omkring på nettet ser det ellers ud til at injuriesager er nemme at bevise. Flere steder står der at det kræver få beviser. 

Et eksempel var en Trustpilotsag hvor en kunde havde kaldt en virksomhed for en svindler. Virksomheden fjernede anmeldelsen med det samme og fik alligevel tilkendt en stor erstatning.

Man skal jo nok opveje tid og penge sidste ende.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

---sherlock---:

Et eksempel var en Trustpilotsag hvor en kunde havde kaldt en virksomhed for en svindler. Virksomheden fjernede anmeldelsen med det samme og fik alligevel tilkendt en stor erstatning.

Hvilken sag er det? Link?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

---sherlock---:

Hej!

Er der nogen der ved hvordan en injuriesag skal foregå? Hvis jeg er blevet kaldt en svindler og der er lagt en advarsel ud på nettet for at skræmme mine kunder væk indleder jeg jo et civilt søgsmål.  På domstole.dk står der at man altid skal forsøge at løse sagen inden man tager det til retten.

Vil det sige at retten vil afvise min sag hvis jeg ikke har taget kontakt til den jeg ønsker at stævne med krav om erstatning inden jeg sender min ansøgning til retten?

Måske var det hensigtsmæssigt at forklare hvad sammenhængen er og hvorfor personen har har kaldt dig en svindler.

Hvorfor er personen sur på dig?

Hvorfor mener du at det er en injurie at kalde dig en svindler på den baggrund?

Det er stor forskel på en dårlig anmeldelse og injurier. Kan du i en ret vise at du ikke er det nogle personer i normal sprogbrug kunne kalde en svindler?

__

http://www.harlanglaw.dk/injurier.html skriver

Sagsførsel med udsigt til medhold kan ikke ske, hvis modparten kan føre sandhedsbevis (d.v.s. bevise rigtigheden af beskyldningen) og/eller godtgøre, at udtalelsen er faldet i god tro eller i øvrigt at der har været rimelig, debatmæssig grund til at udtale sig som sket. Foreligger sådanne hindrende forhold ikke, kan kravene under en injuriesag dreje sig om følgende:

  • straf (bøde)
  • mortifikation
  • kundgørelse af dommen
  • erstatningsgodtgørelse for tort (erstatningsansvarslovens § 26)

En meget klog og erfaren advokat sagde engang, at ”Den der overvejer at tage anlæg i en injuriesag, bør først bese værelse nr. 34 på Nationalmuseet, thi der hænger de australske boomeranger.”

Udtalelsen er væsentlig at bemærke, idet en injuriesag kun kan føres, hvis det, man er udsat for, er særligt groft, og hvis modparten ikke har ubehageligheder, der kan komme op mod en selv.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)