Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Husk køber skal hæfte personlig - Svindlere

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Hej Aminoer

Mange af os der starter som selvstændig tænker mest på salget, der skal jo kroner i kassen. Jeg har selv erfaret hvor enkelt og ekstremt nemt det er at snyde B2B.

Reelt kan jeg bestille for 500.000 af A og smide 100.000 i forskud. A leverer og stiller det aftalte op med ejendomsforbehold til restbeløbet er betalt.

Nu kan jeg så lave indsigelser, opfinde ting/skader der ikke er der, men tiden går og jeg betaler ikke. A kan sende rykkere og inkasso ect, men jeg kan stadig bare la være med at betale. Efter ca. 10 måneder mellem advokater og tåbelige regler, ja så kan jeg bare gå konkurs, fjerne de aktiver jeg har og stoppe. A mister alt, og værdien af det leveret er nu minimal.

Jeg har på denne måde kørt en butik gratis i 10 måneder, haft en masse kunder og god omsætning. Når lokummet brænder lukker jeg og i mit tilfælde 28 kreditorer der mistede deres penge. 2 måneder efter starter jeg nyt ApS indenfor en anden branche og lave helt de samme tricks, nemt, simplet og ufarligt.

Mit tab var over 300.000 og som nystartet iværksætter så satte jeg ikke rykker procedure i gang med det samme, fordi jeg havde brug for omsætningen og prøvede at holde den gode tone i stedet for splid.

Det viste sig den geniale konkurs rytter xxxxxxxx var en kendt person i det mindre erhvervsliv, umiddelbart veltalende, sympatisk, åben osv...Tegnene = psykopatisk

Jeg kender flere af kreditorerne og vi fik trusler på livet.

INGEN myndigheder hjælper og det er absolut INGEN.

En historie fra det virkelig iværksætter liv, som her er gjort meget kort. Håber den kan få øvrige til ikke at være naive i opstarten, tage sine forholdsregler og ikke tro det bedste om folk. 

Opbyg tilliden:-)

Fra aalborg
Tilmeldt 2. Nov 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant og lærerigt.

Tak for det :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et hurtigt opslag på cvr.dk ville have fået - eller rettere burde - alle røde flag til at stå og blafre i vinden.

Det er netop grunden til at vi har så grundig en registrering i Danmark. Den begrænset hæftelse gør at vi skal have lov til at se vores handelspartnere over skulderen.

Tilmeldt 12. Mar 16
Indlæg ialt: 10
Fra  Ravlygten.dk ApS Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke lige om jeg helt forstår? Men en videreforhandler af dit produkt, er skyld i at du har lukket biksen og nu skylder penge til 28 forskellige leverandører? Er det sådan?

Fra Holbæk
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 10
Fra  Friskbrygget.dk/Friskpresset.dk Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det viste sig den geniale konkurs rytter xxxxxxxx var en kendt person i det mindre erhvervsliv, umiddelbart veltalende, sympatisk, åben osv...

Hej Anders

Jeg kender ikke dig og din sag, men genkender proceduren og  jeg har selv mistet en del penge på tillidskontoen bl. a. på
xxxxxx yyyyyyy zzzzzzz (modereret af Amino - vi tillader ikke nedgørende omtale af navngivne personer/virksomheder.

Hvorfor anonymiserer du vedkommende her? Indsæt det CVR-nummer, der er gået konkurs, så kan man jo selv vurdere.

Kan iøvrigt anbefale LassoX.com til søgning, som er nem og overskuelig. 

God vind

Ronny

Fra KBH.Ø
Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 27
Fra  frisorhans.dk Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

ærgeligt, at du skal ende på denne måde, men desværre en lærerig fortælling.

Jeg som så mange undres over,hvad der foregår rundt i erhvervslivet. I gamle dage kendte man mange. Man kontaktede hinanden hvis man havde "hørt" noget. Jeg er flere gange blevet advaret af andre i branchen, da der var tale om dårlige betaler. 

Jeg købte virksomheds invetar. Flere gange stod jeg med fornemmelsen, at der var noget galt. Da jeg kendte brancen ud og ind, vidste jeg, hvem der solgte hvad.

Jeg ringede og konstanterede, at det nogle der manglede at betale regninger, som forsøgte, at afsætte der invetar-som var købt på afdrag eller leaset. De findes overalt.

Lærdommen af disse fortællinger er, at vi skal være brance kendte, at vi ved hvad vi handler med. Stol aldrig på nogen, når det gælder penge.Aldrig levere noget uden du har fået minimum egen betalingen dækket.

Jeg undre mig bare over, at du er gået konkurs, jeg ville da mene at kreditor lang hen ad vejen ville hjælpe samt skat ville strække sig langt.

Næste gang. aldrig vent med at kontakte dine kreditore, jeg ved fra mine firmaer-hvis du er ærlig og fortæller hvad der sker, ja så hælper jeg dig, men hvis du går i det skjulte, ja så er det svært.

jeg håber du kan klare dig, da det er tydeligt at du kan noget-overfor købe, men også overfor sælger

Venligst

Hans

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det virkelig så nemt at snyde. Jeg kunne forestille mig at hvis en virksomhed havde snydt .f.eks. 10 andre virksomheder. Så ville det være en bedrageri sag for politiet, og så kommer virksomhedens direktør en tur i spjældet og skal betale erstatning af egen lomme til kreditorerne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sådan er det også teorien,men politiet har et standard brev de sender ud til alle der anmelder bedrageri. Politiet nægter at efterforske ting der ikke har med det offentlige at gøre. Husk det næste gang du spilder din tid på at stemme på en ligegyldig, korrupt politiker

Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Beklager jeg ikke lige har reageret på allle de super indlæg I har lavet, og glad for hvis nogle kan få nytte af det.

En skriver man jo har cvr og bør undersøge debitor inden man sælger. Det tror jeg mange gør, men man kan være dygtig i at gemme sig i ord. Firmaerne skrives som opløst, enkelte konkurs og andre oprettet gennem andre:-) Der skrives vi har et godt registrerings system, her må jeg sige, at jeg synes det er det mest elendige der findes.

Alle kan starte f.eks et IVS, dette kan de blive ved med selvom de måske har 20 konkurser bag sig. Erhvervs og selskabsstyrelsen burde have en rød lampe når et bestemt CPR nr. dukker op igen og igen, jamen så skal man ikke kunne opstarte noget som helst. Ja så kan de bruge en stråmand, men det gør trods alt livet en smule sværere for svindleren.

IVS og Moms, det er skabt for svindlere og dem der forstår måden at svindle systemet på, de bliver rige, bare så længe de ikke direkte røvrender Skat.

Politiet kan man desværre godt glemme. I mit tilfælde blev der overgivet optaget samtaler om trusler og en enkelt hvor svindleren tilbød en anden 50.000 sort hvis ect.....

Vil med glæde opgive CVR på svindleren og er skuffet over Amino har slettet det navn jeg havde skrevet. Kan godt forstå alle bare kan svine alle, men det gør også at svindleren igen igen går fri. Der findes ekstremt lidt om ham på nettet, derfor får kreditor ikke hjælp denne vej.

Nuværende aktive selskab har CVR 37253049. I starten blev indsat en muldvarp som direktør. Hende fandt jeg frem til gennem CVR, ringede til hende for at høre om hun var med i svindlen eller om hun ubevist var i gang med at få fra røvet hendes liv. Det var det sidste. Vi havde møder og samtaler og hun meldte sig selv/virksomheden til politiet, Skat, Fødevarestyrelsen og erhvervsstyrelsen. Klokke klare beviser blev fremlagt på det svindleren har gang i nu, hvilket er slik fra Sverige, en strøm af sorte penge, afpresning og fusk med punktafgifter. En siddende direktør der melder sig selv, det burde give udrykning fra myndighederne, men endte bare med et møde og hun fik en sag på nakken fordi hun stod for bilerne og ejendomme i selskabet. Han fortsætter bare......

Dette CVR 36436883 handlede jeg med. Nu har det ændret navn, hvilket er smart af svindleren, dermed bliver selskabet sværere at finde for kreditorerne.

Ja en vild oplevelse, men tanken for mig var primært at oplyse øvrige iværksættere fordi man kan få et chok over den kamp og modstand myndighederne giver.

Hvis udbytte skatten var en skandale, så vent til Moms skandalen ruller, her kan ganges med 50, av:-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)