Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billederedigering - billede str.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg håber meget, at i kan hjælpe mig. Jeg er ved, at starte en webshop. Det tager - helt som ventet - en del tid, at få lavet siden, lagt produkter og tekster ind mv. Men nu står jeg med en udfordring jeg ikke havde set komme og ikke ved, hvordan jeg skal løse, så kan derfor heller iikke gennemskue omfanget af den.

Jeg får billeder i forskellige str. fra forskellige leverandører. For at få dem ens på min dandomain side, skal jeg først have lavet dem ens i pixels, inden de bliver uploaded. Billederne jeg får af produkterne er gode og de fleste af dem er fra flere vinkler mm, så det tænker jeg er godt nok. Dog er billederne i meget forskellige str. Der er eksempelvis nogle der er B 3200 x H 4000, hvor produktet fylder det meste af dette billede og billeder der er B 900 x H 400 og hvor produktet - naturligvis - har en væsentlig anden form (lille og smalt), men også passer til dette billede.

Min tanke er, at billederne på hjemmesiden (varelisten) er B 360 x H 543, da det passer med et billede derinde nu, hvis man ikke har billede af et enkelt produkt og denne brede passer med opsætning på tekst mv. Jeg ville gerne holde fast i de 360 i bredden, da det passer med teksten, men højden kan selvfølgelig ændres. Herudover er jeg blevet anbefalet, at billederne ikke er under 1000 pixels på produktkortet. Siden skalere selv ned til de 360 og fastholder den dimension det billede jeg har gemt har, så jeg ville umiddelbart gemme det i 1000 x 1508. 

Er der et program, hvor jeg kan få billederne lavet i samme dimensioner? Er blevet anbefalet, at jeg "lægger" billederne oven på en hvid baggrund. Men produktet skal også holde det dimensioner, så de ikke bliver deforme og vil gerne at de fylder så meget som muligt af billedet.

Hilsen
New one

Fra Haslev
Tilmeldt 7. Oct 14
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Nov 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone (og andre),

Tak for dit svar. 

Vil blot nævne, at billederne ikke behøver blive fritlagt. De er alle med hvid baggrund. Det drejer sig "blot" om, at få tilpasse str. Tænker (eller tænkte i hvert fald tidligere ;-)), at hvis jeg finder det rigtige værktøj, så må det være et overskueligt arbejde.

Mvh. New One

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, fint - ja, så er det overskueligt :)
Der er mange programmer der kan beskære og skalere, du har sikkert allerede et lokalt billedprogram på din pc/mac der kan det.

Jeg arbejder selv med Photoshop, og synes det er nemmest at arbejde i lag når billeder skal være samme størrelse med motivet placeret ca. ens. Et gratis program som Gimp er relativt avanceret, men kunne måske være interessant at prøve af, fordi du også her kan arbejde i lag.

Opret f.eks et billede i den ønskede størrelse, hvor motivet er placeret godt og ser godt ud på webshoppen, så har du en master. Kopier dine andre produktbilleder ind ovenpå i lag. Skaler hvert enkelt lag ned til motivet ca fylder set samme og flyt laget til motivet er placeret godt på billedet. Når det ser ensartet ud rent visuelt, gemmer du hvert lag for sig som de enkelte produktbilleder.

Det kan være en hjælp i retning af et ensartet udtryk på webshoppen.
Held og lykke med projektet :)

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig

Det er en lidt støre proces du er gået igang med her, da forskellige leverandører sender virkelig meget forskellige billeder/str/opløsning.
Billeder er after min opfattelse mere end vigtige og må ikke undervurderes i deres betydning.
En webshop med ensartede billeder og hvor der er en rød tråd gennem disse, sælger bare mere end en webshop med dårlige produktfotos.

Nu skriver du ikke så meget om hvad det er for produkter du sælger, men gætter på det er mode?

Her er hvad jeg ville gøre, hvis jeg skulle starte forfra, med den viden jeg har idag.

1. Lav en strategi og hvidbog for alle standarter du har på siden. Varelistefoto, Frontpagefoto, varekortfoto. Din side sørger sikkert for at skalerer disse ud fra en standart du sætter og uploader dine billder i.

2. Lær at bruge Photoshop, som også kan hentes i gratis version på nettet. Du vil få rigtig store glæde af programmet, både til fritlægning, lagbilleder osv osv.

3. Lav Grids i Photoshop til dine produktkategorier. Dit problem er jo at produktstørrelsen jo varierer i forhold til det totale billede og derfor kan du ikke bare køre en batchfil på dine originale fotos. Du kan kun køre en batch på f.eks. en enkelt leverandør af gangen hvis fotografen har så meget pli, at alle skud er lavet med samme Grid.

4. Vælg en arbejdsgang hvor du samler billeder i mapper så du til sidst kan køre en Batchfil på alle og få den samme baggrund. (se punkt 1)

5. vælg noget der gør dine billeder unikke. Hvorfor dog nøjes med en kedelig hvid baggrund?

Alt efter hvilen webshop du har, er nomalen at originalfotoet er hovedbilledet på varekortet. her vil jeg anbefale 600 x 775 72 dpi. Det passer superfint med tøj.
Herefter skal din webshop nok selv skalerer ned til vareliste, relaterede osv. osv.

Hvis du har behov for lidt sparing vedr. dette, vil jeg gerne hjælpe dig. (helt gratis naturligvis)

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lavet denne instruktions video, hvor jeg tilpasser dimensioner på et billede ved, at beskære og tilføje lærred til et billede med forkerte dimensioner.  

&t=14s">https://www.youtube.com/watch?v=ZVGIuqbO8lQ&t=14s

Jeg vil tro at du manuelt skal tilpasse størrelser og tilføje lærred (top, bund og i siderne)

God arbejdslyst!!

René

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)