Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om plakater og skalering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu spørger jeg, sikkert helt vildt dumt. Men det er endnu ikke, på egen hånd, endnu lykkedes mig at få et helt klart svar.

Jeg er tegner. Og nogle gange, så laver jeg - tilfældigt - en tegning, som jeg godt kunne tænke mig at få lavet plakater ud af. 
Men nogle gange, tegner/øver jeg på A4 papir.

Mit spørgsmål er derfor, om der findes nogen som helst mulighed, for at skalere en tegning i A4 størrelse, op til f.eks. A2 størrelse, med et fornuftigt resultat?

Det skal siges, at jeg som oftest stræber efter et fotorealistisk resultat, med et meget høj grad af detalje, som foretrukket gerne skal med på plakaterne. Jeg vil gerne lave/sælge højkvalitets plakater.

Jeg tegner i sort/hvid (blyant) - enkelte gange, med små "farveklatter".

(Se eksempler på hvilke tegninger, det kan dreje sig om her: www.rikkemyogdimseriet.dk)

Jeg er IKKE interesseret i, at tegne digitalt!

Håber at i kan trylle :D

Bedste hilsener Rikke MY.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 06:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En af de illustratorer som vi trykker / printer plakater for, hun tegner sine tegninger på A4-A3 og scanner dem så i meget høj opløsning.
Nogen af disse har vi efterfølgende lavet i en størrelse helt op på 2 meter i højden.

Men selvfølgelig bliver motivet ikke helt knivskarpt når det bliver lavet i så stort format - men omvendt, så ses det jo også på større afstand end en A4-plakat.

Det super vigtigt at det er en god scanner og billederne bliver scannet i høj opløsning og gemt uden alt for meget komprimering, som ellers vil ødelægge kvaliteten af motivet. Så du skal også være forberedt på nogle meget store filer. Nogen af dem vi har fået har ligget i størrelser op til 1½ gigabyte i filstørrelse.

/Jesper

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper - Mange tusind tak, for dit svar :)

Er det en mulighed at fremsende originalerne til Jer (i rør) hvorefter I så "står for det hele" ? Indskanning, eventuel billedbehandling mm. 

Hvad er jeres maximumspris, per plakat? Altså hvis nu jeg skal bruge den højeste, lækreste kvalitet A2 plakat og i begyndelsen, ikke vil være i stand til at købe store partier, ad gangen. Det kan jeg, forhåbentligt, med tiden ;)

Bedste Hilsener Rikke MY

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Andre? :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)