Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på webshops............1 klik så kan det gå galt !

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i dag modtaget mail fra en interesseret kunde som ville bestille en større ordre.  Der var vedhæftet en fil som angiveligt skulle beskrive hvilke varer det handlede om.

Mine alarmklokker ringede af 2 årsager. Dels fik jeg faktisk hele 2 mail fra forskellige personer som angiveligt ville lægge en ordre men havde spørgsmål til ordren eller problemer med at gennemføre den. Og begge mails kom fra personer med udenlandske navne.

Jeg er ikke i tvivl om at jeg skulle lade være med at åbne de vedhæftede filer. Men hvis jeg nu var for nysgerrig så var jeg måske røget i fælden.

De 2 mails virkede mere personlige og mere målrettede til min webshop end andre mails jeg tidligere har set og så havde de vedhæftede filer. Det har jeg ikke tidligere oplevet. Så pas nu på og husk det gammelkendte råd: Åben kun filer hvis du kender afsender og indhold.

 

Tilmeldt 8. Nov 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

En generel regl er, aldrig at åbne filer der er i formater andet end word, excel, pdf osv. som man kender...exe filer og andet i sjove formater skal man aldrig åbne

Sammenligner forbrugslån og kviklån på Forbrugerfinans.dk. Se mere her

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)