Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. hvad skriver jeg på min hjemmeside som frisør, at jeg ikke farver hår uden at kunden bliver skuffet,

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JetteSmile

jeg kastede blot en bold op,,, du kan bruge det som vil passe eller som du synes er interessant.Wink

God arbejdslyst!!Big Smile

René

Fra Tjele, HammershøJ.
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for dit svar

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal ikke bruge slogans eller andet, omkring at dine grøn salon produkter er uden kemi. For alle kosmetik produkter består af kemi, det er kemi der skaber produktet, uanset om det er sæbe, shampoo, hårfarve eller andet...

I stedet for at fokusere så meget på hårfarve, bør du måske i stedet fokusere på dine egenskaber som frisør. Give folk gåde råd om klipning, god service, selvfølgelig klippe dem flot osv. På den måde er der stor chance for, at kunderne vælger dig, selvom ud ikke farver dem.

Alternativt kunne du samarbejde med en anden frisør, som evt kunne stå for farvningen. Eller har en elev eller andet, som kunne klare den del, f.eks ved at vedkommende hver anden Onsdag er i byen, og farver folk hjemme hos dem. 
Sådan en service vil mange nok finde interessante, hvis det strikkes korrekt sammen.

Alternativt kunne du fortsætte i det grønne spor, og vælge at farve kunderne med henna pulver. Problemet med henna pulver er blot, at det begrænser antallet af farver, som du kan lave til rødlige og orange nuancer. Men rød er jo en super populær farve, især blandt unge, så måske du kunne slå dig op som ekspert i farvning med henna, det vil jo passe perfekt til det grønne salon image, som du snakker om. 
Jeg har iøvrigt lavet en guide til, hvordan du laver nuancer og toner henna farven.

Slutteligt kunne du også selv overveje, om du vil være en fastlåst frisør, som sidder det samme sted, eller om du vil tage den skridtet videre, og kører hjem til folk og klipper dem, når det passer ind i kundens kalender. Det vil nok ændre arbejdstiderne i hverdagen, men i et lille lokalsamfund, vil mange sikkert finde det pisse lækkert, at du lige dukker op på adressen, når de har fri og klare frisuren. Det var ihvertfald en service, som jeg ville vælge, og som jeg endda godt ville betale ekstra for!

Der er mange muligheder for at lave et setup eller et koncept, som kan blive en stor succes, også selvom du ikke kan tåle de kradse hårfarver. Det handler i høj grad om, hvordan du selv vinkler forretningen, hvad du fokuserer på, samt hvilken kundeservice du giver dine kunder...

Dog vil jeg sige, at i en by med kun 400 indbyggere, der bliver det nok svært at lave en forretning ud af at være frisør, med mindre du har meget lave omkostninger inkl lav løn, samt får mange af indbyggerne med på ideen om at blive klippet lokalt. Du bør måske lige overveje, om ikke området er lige lille nok til sådan en forretning, både nu men også i fremtiden. Du kan nemlig ikke forvente, at alle indbyggerne vælger dig, mange har jo en fast frisør, som de foretrækker, dvs det er svært at få folk til at skifte, især kvinder, som jo er de lukrative kunder i frisørbranchen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Super fedt og inspirerende indlæg.

Thumbs up!!!

God arbejdslyst!!

René

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)