Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobby webshop?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg er en kvinde på 21 der har både store og små ambitioner. For nu er de stadig små. Lige nu er jeg boghandlerelev, og jeg er færdig om lidt under to år. Jeg et lille, brændende ønske om at prøve en webshop af. Det er ikke nødvendigvis noget jeg har tænkt mig skal blive det helt store. Helst vil jeg gerne bare holde det på hobby-plan(i hvert fald i de næste par år). For det første, så er der vel ikke nogen lov der forhindre mig i at starte den når jeg er elev, vel? Mit eneste ønske er at tjene mellem 0-3000 om måneden, da jeg også bare er enormt interesseret i det, (bare jeg ikke ligger i minus i flere måneder, så vill jeg egentlig være ok med ikke rigtig at tjene noget...)og ser det som erfaring jeg vil kunne bruge senere i livet. Og så har jeg selvfølgelig tænkt på hvad det skulle være. Min første tanke var bøger, men der er en del ting der siger mig at det ikke er den smarteste ide til en hobby-webshop. Det er vidst noget der skal investeres lidt mere i hvis det skal have bare en mikro chance for at lykkes. Jeg tænker at jeg gerne vil bruge max 5000 kr på webshoppen i løbet af det næste år(hvis jeg går ud fra at jeg slet ikke kommer til at tjene noget) Det inkludere domænet, betalingssystem, vareforbrug og hvad der ellers skulle være.

Plads burde ikke være noget problem som sådan, da jeg og min kæreste snart flytter sammen, hvor der er en god chance for at det bliver en 4-værelses. Vi har så ingen ide om hvad det fjerde værelse skulle bruges til, så der er lidt potentiale der. Så noget der er let og småt, uden at jeg bliver nødt til at købe flere hundrede forskellige varer hjem. Jeg har selv overvejet håndlavede smykker. Og ikke som dem man ser hos guldsmeden ;) men med farver, figurer, perler og mønstre, noget lidt funky og sjovt. Så ville jeg købe alle de små dele hjem, og så være lidt kreativ. Og så vil jeg høre om i synes det lyder som en god ide til en hobby-webshop? Er der nogle obvious grunde til ikke at gøre det?

Jeg ved ikke så meget om hobby-webshops. Er det normalt slet ikke at tjene noget? hvordan tror i det kommer til at se ud?

Tak fordi i har taget jer tid til at læse mit indlæg. Ser frem til at høre lidt om mulighederne :)

Fra Vojens
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 100
Fra  Humlepusheren.dk Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede lidt på samme måde med en tidligere webshop - den fik lov at vokse fra ingenting, og endte med at være lidt større end ingenting.

Når du starter med så lavt budget og ikke ved en masse om det, skal du ikke forvente at tjene noget det første år. Til gengæld kan du på et år lære rigtig meget om, hvordan du driver en webshop. Det kræver meget arbejde, men man kan også læse sig til meget. Jeg vil anbefale, at du begynder at læse noget om Wordpress og Woocommerce.

Du har arbejdet hårdt, du fortjener en god øl. Køb den her: Humlepusheren.dk

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Der er masser af grunde til ikke at starte en webshop. http://www.larsholdgaard.com/hvorfor-du-ikke-skal-starte-en-webshop/

Problemet med en hobby shop er at det for mange ikke er motiverende i længden at lave en masse arbejde, og se det hele løbe i 0. Har du ingen planer om det skal vokse tror jeg simpelthen at interessen vil svinde ind med tiden. Du kan godt starte en shop for 5.000 men det giver sig selv at det vil blive et meget begrænset sortiment hvis de også skal dække indkøb af varer.

Skulle du fortsat have lyst, er du havnet det rette sted. Der er masser af hjælpsomme mennesker på Animo som kan skubbe dig i den rigtige retning :)

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 3. Nov 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe det løber i 0, og ikke minus, er det helt sikkert noget jeg gerne vil prøve. Måske bare i 1-2 år. Eller mere hvis jeg nu ender med at kunne lide det. så vil jeg selvfølgelig heller ikke have noget imod at putte mere ind i det. :) Med min ide, er det så muligt at udvide til et rigtigt selskab(slags har jeg ikke tænkt over... Enkeltmandsfirma?), hvis jeg skulle få lyst, tror du? Hvis jeg ender med gerne at ville tjene noget på det? Jeg har heller ikke lyst til at være en smykke-producerende fabrik, så måske er det bedre at køber dem færdiglavede, og bare sælge videre.. selvom det lyder som en fantastisk hobby at kreere dem selv.. ^^

Jeg har læst alle de indlæg. Både dem der er for og imod :)

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Krymle:
Så længe det løber i 0, og ikke minus, er det helt sikkert noget jeg gerne vil prøve.
Hvis du benytter enkelmandsvirksomhed som selskabsform kan du trække et underskud fra i din personlige indkomst. Det forudsætter dog at Skat ikke vurderer det til at være en hobbyvirksomhed.

Bliver det mere seriøst senere kan du ændre det et Aps.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 3. Nov 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvad menes der med det? Altså at jeg kan trække et underskud fra i min personlige indkomst? :)

Ville jeg kunne lave det først som hobby(som skat helt sikkert også vil betegne som hobby), så til et enkeltmands, og til sidst et aps, hvis jeg bliver mere seriøs som tiden går?

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Krymle:
Og hvad menes der med det? Altså at jeg kan trække et underskud fra i min personlige indkomst? :)
Ja, altså på samme måde som alle mulige andre fradrag.

Krymle:
Ville jeg kunne lave det først som hobby(som skat helt sikkert også vil betegne som hobby), så til et enkeltmands, og til sidst et aps, hvis jeg bliver mere seriøs som tiden går?
Du kan mig bekendt ikke starte en hobbyvirksomhed. Det er noget Skat vurderer. Du vil stadig kunne fratrække udgifter relateret til virksomheden i dit salg.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 3. Nov 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Såå.. hvis jeg har et underskud på 500 kr, og mit fradrag er på 4000... Så ville mit fradrag blive på 4500? Det lyder næsten for godt. Jeg må misforstå...

Og hvornår vurderer de det?

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Krymle:
Såå.. hvis jeg har et underskud på 500 kr, og mit fradrag er på 4000... Så ville mit fradrag blive på 4500? Det lyder næsten for godt. Jeg må misforstå...
Det er korrekt. Der findes masser af tråde om det på Amino http://www.amino.dk/forums/t/82020.aspx

Det er klart at hvis du går ud og køber en masse og får et kæmpe underskud som følge deraf, vil Skat sikkert se på det.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 3. Nov 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

PashminaWear:

Krymle:
Såå.. hvis jeg har et underskud på 500 kr, og mit fradrag er på 4000... Så ville mit fradrag blive på 4500? Det lyder næsten for godt. Jeg må misforstå...
Det er korrekt. Der findes masser af tråde om det på Amino http://www.amino.dk/forums/t/82020.aspx

Det er klart at hvis du går ud og køber en masse og får et kæmpe underskud som følge deraf, vil Skat sikkert se på det.

Så nu fandt jeg vidst ud af hvordan man citere :)

Jamen, fedt. Det er da næsten for gavmildt.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)