Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til video julekalender

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal snart søsætte mit første produkt - en online kursus mod betaling.
For at skabe noget omtale, har jeg planer om at lave en video julekalender med gratis tips for målgruppen.
Jeg er selvfølgelig intersseret i at samle så mange e-mailadresser som muligt.

Hvordan skal jeg distribuere disse videoer?
Jeg har følgende i værktøjskassen pt:
- Leadpages
- Aweber
- Vimeo Pro
- Wordpress side med kursus/registreringsmodul
- Facebook side for firmaet (og en oprettet begivenhed (julekalenderen)

Som jeg ser det er der flere muligheder
- Jeg kan uploade videoerne på Vimeo og bare poste dem på facebook - uden af kræve noget
- Jeg kan kræve en mailadresse og udsende videoen hver dag
- Jeg kan præsentere videoerne på en side lavet i Leadpages med håb om call to action

Der er sikker flere metoder.
Nogen råd? Jeg vil gerne have fat i mailadresserne, men jeg vil heller ikke gøre det for påtrængende.

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville uddele videoerne gratis på Facebook, Vimeo, osv. med et link hver gang til en Landing Page, hvor du giver endnu en freebie væk (men på et niveau højere kvalitetsmæssigt) mod sign-up.

Du er ved at lave en Sales Funnel, som jeg ser det, hvor du nok må acceptere at det første niveau bør være gratis delen ud af dine talenter - blot for at tiltrække opmærksomhed og skabe tillid. Videoerne i julekalenderen er derfor ikke mere værd end en blog eller en anden slags tekst. Du skal ikke engang kræve en mailadresse for at vi må se dem.

Og du nok desværre også knokle lidt for at folk overhovedet finder og gider se de gratis videoer, dvs. lave markedsføringsociale medier, SEO-optimere osv. (Men det skal du jo alligevel - til gavn for dit brand og dit primære site, så intet er spildt her.)

Så ...


niveau 1: Gratis julekalender med tips om dit emne - tiltrækker trafik, skaber indledende tillid

niveau 2: Gratis freebie mod sign-up til liste - en ekstra lang video der går i dybden med det vigtigste, ebog el. lign. - skaber mere relation

niveau 3: Kurset - mod betaling

Varianter og udvidelser

1) Jeg tænker du også kan have både et niveau 3 og 4, hvor 3 er et billigere kursus ("price of a meal"), dvs. et mini-kursus, et webinar, etc., og niveau 4 er et dyrere kursus - et "flagship". Der vil så være nogle kunder der efter niveau 3 er top-motiverede til at tage dit niveau 4-kursus som er din upsell til x antal hundrede kroner, og altså der hvor du tjener penge.

2) En anden variant jeg tænker er, at du kunne lave en serie opfølgningsmails - stadig gratis - hvor du laver nogle lidt mere dybdegående videoer/tekster og inviterer dine abonnenter til at sende dig deres spørgsmål om det problem, du nu hjælper dem med at løse. Det er en værdifuld måde at skærpe din indsigt i målgruppen på men koster selvfølgelig ekstra tid.

Start gerne med småt

Alt efter din erfaring med både at lave videoer og med kundegruppen pt. er der bestemt ikke noget forgjort i at lave den 'lille model' først. Du vil næsten med statsgaranti stadig lære en masse vigtigt om dine (potentielle) kunder bare ved at se hvem/hvor mange der signer op, tage imod spørgsmål, osv.

Så kan du jo gentage din launch om et par måneder eller tre med et større program - der er er endnu mere toptunet imod at løse dine potentielle kunders problemer, og har en upsell mere - altså et dyrere produkt i den anden ende af din Sales Funnel.

Links til inspiration

http://www.becomeablogger.com/23541/blog-sales-funnel/

(et interview/en artikel om min marketing coach Yaro Staraks tilgang til Sales Funnels, som jeg har prøvet at gengive her med din case. Og nej, jeg får ikke noget for at hejse flaget for ham, men artiklen giver et meget godt overblik)

http://vita-via.dk/2016/05/13/hvordan-saelge-videoer/

(en artikel med ideer og råd jeg skrev til nogle gutter der ville sælge videoer fra deres website for nogen tid siden. Ved ikke hvor meget du kan bruge af den, men tag et kig)

Så. Det var det jeg kunne komme på. Men det er selvfølgelig svært når jeg ikke kender dit emne, og selv om jeg gjorde så har du din egen stil og tilgang, så du er selvfølgelig nødt til at eksperimentere en del og finde ud af hvad der virker lige præcis for dig.

Men god ide med julekalenderen, altså. Og lav den bare både som blog og med links til Vimeo, YouTube osv. hvor videoerne er hosted. Og så hav et link på din blog og på de sociale medier til din landing page/signu-up form - for hver dag.

Good luck!

Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Shit Ulrik. Det var virkelig et godt svar.

Du har læst situationen rigtigt. Og jeg var nok også lidt i samme rille, altså bare give de 24 små videoer væk. Men super idé at placere dem sammen med endnu en freebie. Der så endelig gerne skulle føre til noget salg.

Men der er godt nok meget content der skal laves på kort tid. Skulle være startet for måneder siden.

Prioriteteterne må være:
1 Julekalender til de første dage i december (fordi vi snart har d. 1 december)
2 Freebie (så jeg kan få fat i nogle mails)
(3,5) måske et light version af det endelige kursus (til billigere pris)
4 Den færdige kursus

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Klart - tid og ressourcer (og de er tit det samme) er afgørende for strategien. Og ja, jeg ville også prioritere sådan. Det vigtigste er lige nu at få fat i et netværk af kunder, så hvis valget står mellem en freebie og et færdigt kursus, så tag freebien først og få nogle sign-ups (og noget viden), så kan du altid lave endnu en launch - mere målrettet - med et produkt, f.eks. til foråret.

Held og lykke me'et! :D

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)