Thomas Lindegaard / DOOZY Marketing: Du skal lave links, hvor det er relevant, og det er ikke nødvendigvis en fordel at lave mange links, og slet ikke til de samme sider.
Det er ikke korrekt. For at få en side til at ranke på keywords med høj konkurrence kræver det netop, at mange linker til den. Jeg vil anbefale en fornuftig blanding af Earned og Acquired links.
Thomas Lindegaard / DOOZY Marketing: Google har netop integreret den såkaldte "Penguin" i deres algoritme, hvilket betyder, at man fremover bliver straffet endnu hårdere for linkbuilding, hvis man bruger det forkert, eller hvis der ikke er en klar sammenhæng mellem tekst og link.
Det er desværre heller ikke helt korrekt. Penguin er navnet på en lang række af opdateringer, der har til formål, at frasortere links som Google ikke ønsker at tillægge værdi. Naturlige links består i høj grad også af image links og links med linktekster, der ikke nødvendigvis er direkte handler om det på siden (f.eks. "klik her", eller "læs mere", eller "se hvad det fjols skriver her"). Alle disse links er med til at øge din autoritet.
Husk, at alle links, der ikke frasorteres, er "votes of confidence". Google skelner ikke mellem links af positiv eller negativ karakter.
Så brug
linkbuilding med omtanke - hvor det er relevant, kan det gavne, men hvor det er irrelevant, kan det gøre skade. :)
Pas på du ikke falder for Googles skræmmekampagner. Faktum er, at det stadig er uhyre sjældent, at websites straffes for links. Det er lidt mere almindeligt, at links ikke bidrager med den store værdi, eller med tiden bliver frasorteret, men det er ikke en straf.
Der eksisterer desværre stadig mange myter om linkbuilding :-)