Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsgodtgørelse og firmaskift midt i året

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Oct 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været ansat i en virksomhed de første 10 måneder af året, og modtaget skattefri kørselsgodtgørelse til kørsel i egen bil. De første 20.000 km til høj takst og de næste 17500 km til lav takst. Nu skifter jeg til et andet firma, og der er 2 måneder tilbage af året. Hvilken takst skal den nye virksomhed afregne erhvervs kilometer efter? og er de 12 mdr. 12 fortløbende eller er der tale om skift ved 31/12?

På forhånd tak for svar.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 22. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Din nye arbejdsgiver skal bruge den høje takst, da grænsen gælder for den enkelte arbejdsgiver. Og der er tale om skift ved 31/12 :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Accounting Solution:

Din nye arbejdsgiver skal bruge den høje takst, da grænsen gælder for den enkelte arbejdsgiver. Og der er tale om skift ved 31/12 :)

uden at have tid til lovhenvisning - men er du sikker på det - jeg troede kun det var 60 dgs regel som var per arbejdsgiver - men er satsen per arbejdsgiver så man kan få for 60.000 km høj sats med 3 arbejdsgivere ?  Muligt men kendte ikke til den - Det kan jo give fornuft nok, for hvordan skulle arbejdsgiver 2 kende til km penge for nr 1

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg kan ikke give dig en lovhenvisning, da dette er efter praksis hos SKAT. Det beror på, at den nye arbejdsgiver ikke skal pålægges ansvar for at føre kontrol med tidligere arbejdsgivers udbetalinger af skattefri kørselsgodtgørelse, så vidt jeg lige husker det.

Ved at BDO har lavet et skriv om det i deres faglige info i starten af året eller slutning af sidste år. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)