Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handels og leveringsbetingelser

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne forstå dette, for at sikre mig selv mod tab i fremtiden.

Fordi lige nu får jeg eksempelvis en opgave ind på at jeg skal lave en hjemmeside, og vi aftaler en timepris, og jeg går i gang med at lave det (som en almindelig håndværker vel ville gøre det?)

Bagefter spørger jeg efter kundens CVR nummer osv, og får sendt ham en faktura med mine timer på.

Men det jeg er bange for er, hvis så kunden siger "det har jeg ikke bedt om" eller bare slet ikke betaler. - For jeg har jo ingen steder lavet en aftale med kunden (udover på mail og mundtligt) om at jeg skal lave det stykke arbejde. Så jeg tænker bare, at selv min faktura kan han vel bare nægte at betale, for jeg har jo ikke noget på ham? - Og ligeledes føler jeg også at jeg mangler nogle betingelser som de skal godkende hvor rykkergebyr og renter står nævnt, ud over blot fakturaen.

Derudover vil jeg også gerne kunne dækkes ind i disse betingelser mod uforudsete tab (lad os sige min computer går ned midt i arbejdet, og jeg på den måde koster virksomheden penge, fordi projektet bliver udsat) Så vil jeg ikke stå og være skyldig over for virksomheden.

Men det er jo ikke sådan en fast pris jeg kan bede dem skrive under på, da det er timebaseret, og omvendt mener jeg da heller ikke at man normalt skriver under på nogle betingelser, når man har en håndværker ude?

Og hvordan sikrer jeg i det hele taget bevis for, at de så har accepteret vilkårene, for jeg møder dem ikke personligt så jeg kan få en underskrift?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)