Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blog til webshop - Seperat eller sammen med webshoppen?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Feb 16
Indlæg ialt: 15
Fra  Bluvi.dk Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens. 

Jeg vil have lavet en blog til min webshop. Jeg er dog i tvivl om, hvad der er bedst i forhold til SEO, brugervenlighed osv.

Som jeg ser det, har jeg disse muligheder:
1. Holde den adskilt fra min webshop med sit helt eget domæne, f.eks. bluviblog.dk 

Eller

2. Holde den sammen med min webshop, enten som et subdomæne (f.eks. blog.bluvi.dk) eller som en del af hjemmesiden (f.eks. bluvi.dk/blog)

Fordele og ulemper? 

På forhånd, tak for svar!

Fra Valby
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 27
Fra  bagge-web.dk Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai

I forhold til SEO er det en fordel at have bloggen til at være en integreret del af websitet. Jeg kan ikke se at det bliver mindre brugervenligt.

Det er kun en ulempe hvis blogindholdet ikke har noget at gøre med det produkt du sælger. Eller hvis tonen ikke er passende i forhold til shoppen.

Bloggen på sitet kan give en masse authority og backlinks = lots of google love :)

Venlig hilsen

Marcelo

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er ift. at skabe direkte trafik til shoppen, så ville jeg lave en direkte integration mellem shop og blog.

Der ligger selvfølgelig mulig backlink værdi at hente fra et eksternt domæne, men vil stadig mene at ovennævnte variation vil være at fortrække!

Fra København
Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale at du får lavet bloggen på din webshop. På den måde skaber den trafik og Google er glad når du opdatere jævnligt med nyt indhold.

Tilmeldt 28. Oct 16
Indlæg ialt: 29
Fra  www.modeplakater.dk Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Som allerede nævnt: Hav den på din egen shop.

1) Du har derved en fin mulighed for jævnligt at få opdateret din side med nyt indhold.

2) Hvis du får blog-indholdet/overskriften til at matche keywords indenfor din branche med få søgningen/lav konkurrence, har du fine muligheder for at hive kunder flere ind samtidig.

Målningar - Konst - Abstrakt konst - galleri - tavlor - bilder - posteres - stora målingar.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør først og fremmest blogge på din webshop: 

- Det gavner dig bedst på Google 
- Det er nemmere at trække kunder ind, da de ikke skal klikke på mange links for at finde dine varer. 
Når det er sagt, så husk at bygge links, herunder også links fra andre blogs. Du kan fx blogge også på LinkedIn, Facebook, Amino (hvis det er målgruppen) osv. Det er bedst at skabe trafik fra flere kilder. 

Blog - det ER virkelig en god genvej til bedre Googleplaceringer, jeg tror faktisk, min blog løftede mit website i omegnen af 100 pladser på nøgleord. 

Husk nyhedsbrevet - og sørg for, at det er til at få øje på, og at der er en god grund til at melde sig til. :)

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai

Du kan bruge din blog til at skabe opmærksom omkring din webshop og de produkter du sælger. Derfor giver det mest mening synes jeg,  at have den som en del af din webshop og ikke på et underdomæne eller et andet domæne. 

Content marketing:


Lad os sige du sælger køkkenudstyr - så kan du fokusere på at skabe indhold på din blog som har værdi for dem som ønsker at købe dine produkter. Så lad os sige du gerne vil sælge flere stegepander.

Så laver du blogindlæg om:

  1. Om hvordam du tilbedreder den perfekte bøf
  2. Bedste stegepande til grønsager
  3. Bedste stedepande til kød
  4. Hvilken pande skal du bruge til hvad?
  5. Bedste råd til stegning med non stick pander

Når du laver indhold med værdi for dine kunder, fanger du dine potertielle kunder i den undersøgende face.

Dvs. du fanger dem når de stadig ikke ved hvad de leder efter og giver dem stavet. I stedet for at vente til de søger efter et specifikt produkt de blev anbefalet i en anden blog.

Du linker så fra dine artikler til produkter fx. under at det virker sælgende, men i mere som en guide. 

 

God arbejdslyst!!

René

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)