Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spærrede kort - har man et problem?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

I og med at der idag har været så meget tale om, at mindst 100.000 personer i DK formentlig får spærret deres nuværende kort, så giver det mig et spørgsmål som jeg mangler svar på. Hvis man har en kunde, hvor betalingen endnu ikke er trukket og denne kundes kort bliver spærret, vil man som sælger så sidde med et problem med at trække betalingen, eller får det ingen indflydelse? Ved ikke om jeg skulle have sådanne kunder, det er svært at se, men i tilfældet af, så vil jeg høre om nogen herinde kender et svar? :)

 

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du svarer næsten selv på det i spørgsmålet.. :-) Du kan ikke trække penge på et kort der er spærret, med mindre beløbet er reserveret på kortet inden spærringen, hvilket stort set kun kan lade sig gøre på MC debet.. I praksis vil det dog ikke have megen indflydelse, da der som oftest er en grund til spærringen. Er der tale om misbrug, får du som butik lov til at hæve pengene, men det er kun for at der så kan gøres indsigelse mod trækket - og du taber derved pengene (og formodentlig også varerne..)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tænkte jeg mest på det der skrives om i medierne, omkring de knapt 100.000 kort som forventes at blive spærret, så om det ryger i den ene grøft eller den anden, det er også det jeg er i tvivl omkring.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med på sagen. Det gør ingen forskel for dig som butik. Du kan ikke trække på kortet, da det ikke "findes". Du er derfor ikke stillet bedre end ellers, men da kunderne formodentlig ikke er klar over at deres kort er blevet afkodet, vil de vel typisk vende tilbage med de ny kortoplysninger, så de kan få varen fra dig.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)