Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale moms oven i prisen på køb fra EU?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bogført et køb af et stykke musik (en ydelse, så vidt jeg har forstået) som jeg skal bruge internt i min virksomhed. Det har jeg købt i et EU land, og derfor har jeg selvfølgelig fået en faktura uden moms på.

Efter jeg har bogført det kan jeg se i mit Dinero regnskabsprogram, at 25% af beløbet er lagt til det beløb, som jeg skal betale i moms under den kategori som hedder "Moms af ydelseskøb i udlandet med omvendt betalingspligt".

Jeg troede ikke man skulle betale moms af køb i EU, har jeg gjort det rigtigt, så jeg faktisk skal betale moms af det, eller bør jeg ændre det til en vare frem for ydelse? (Fordi så skal der vel ikke betales moms?)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

madsenff:

Jeg troede ikke man skulle betale moms af køb i EU, har jeg gjort det rigtigt, så jeg faktisk skal betale moms af det, eller bør jeg ændre det til en vare frem for ydelse? (Fordi så skal der vel ikke betales moms?)

Du skal betale erhvervelsesmoms, 25 % af ydelsens pris!

Til gengæld giver købet af ydelsen ret til fradrag i købsmomsen, såfremt et lignende køb i DK (hvor momsen er på fakturaen) ville have givet fradrag!

Så hvis du ellers har 100% fradrag for din købsmoms kommer du ikke til at betale noget, da betaling af erhvervelsesmoms og fradrag i købsmomsen foretages på den samme ordinære momsindberetning

Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for forklaringen, nu giver det mening. :) 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)