Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når SEO virker

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tænkte at jeg ville dele min succes historie her på Amino.
Efter at have læst Ahrefs.com's gigantiske analyse af Onpage SEO vs Linkbuilding (https://ahrefs.com/blog/on-page-seo/) blev jeg overbevist om at der nok burde investeres lidt tid eller penge i af få nogle gode links ind til vores webshop.

Dog viste det sig hurtigt at de hurtigt blev meget dyrt at få et bureau til at gøre det.
Jeg prøvede i stedet selv.

Jeg købte et måned abonnement hos majesticseo.com
Her kan du hurtigt se hvilke links der peger ind på dine konkurrenter og hvor stærke de er.
Ideen var et prøve at kopiere/genskabe de stærke links som vores konkurrenter har.

Det viste sig dog hurtigt at det tog meget lang tid for at bare få et enkelt link i det der var meget spild tid.

Der var dog et enkelt link der viste sig at være guld være. Ikke bare pga. det link, men fordi ejeren af hjemmesiden havde mange stærke hjemmesider hvor jeg kunne købe et link i form af en ny relevant artikel indholdt et link til vores shop. Jeg tog kontakt via kontaktformularen på hjemmesiden.

En smugle skeptisk men Majesticseo vurdere hjemmesiderne som stærke så jeg prøvede.
Jeg endte med at købe 10 links fra 10 forskellige hjemmesider (mængde rabat) der alle blev udgivet i artikler over ca. 3 uger. Dette var i midt september.

Ca. 3 uger senere begyndte vi at se resultater. I september lå vi på en gennemsnits placering som nummer 18 på vores vigtigste nøgleord.
Nu er så godt som alle i top 10. Dette har betydet en næsten tre gange så meget organisk trafik og mere end fordobling af vores omsætning.

Jeg kan kun anbefale linkbuilding, vi har været meget overrasket over hvor meget det betyder. Entet ved at selv gå igang og bruge Majesticseo til at vurdere om et link er godt. Eller ved at gøre det som vi endte med at købe nogle links som på papiret overholder alle retningslinjer (hvis vi ser bort fra at de er købt)

Tilmeldt 28. Oct 16
Indlæg ialt: 29
Fra  www.modeplakater.dk Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, linkbuilding er essensielt.

Jeg har en anden webshop, der på bare 4 måneder er gået fra at være helt ny, til nu at ligge #2 på et marked med ca. 15000 søgninger på det pågældende søgeord. Derudover flere #1-3 på andre keywords, med lidt færre søgninger.

Dette er sket ved kontinuerligt at bygge en håndfuld gode links hver måned. Ingen købte links, ingen spam-links, men blot alle de muligheder der faktisk ligger frit for på internettet. Samtidig opdaterede jeg siden med 500-1000 nye ord om ugen (bla. blog-indlæg). Men 4 måneder tog det, hvor jeg har blandt andet har overhalet DBA, Lauritz, gul-og-gratis osv., der ligeledes konkurrerer på dette søgeord.

Mvh

Målningar - Konst - Abstrakt konst - galleri - tavlor - bilder - posteres - stora målingar.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)