Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af reklame/marketing-bureau - forvirring pga. uddannelse i USA

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg skal starte et reklame/marketing-bureau. Jeg lærer pt. om opstart af dette gennem uddannelse i USA. Det skaber lidt forvirring.

Problemet er at her foreslår de at oprette et LLC med et neutralt navn med ens initialer som fx. MC Holdings. 

Og ud fra det LLC selskab skal man benytte sig af DBA - doing business as, hvor man så bruger navnet på sit bureau at arbejde ud fra.

Hvad er tilsvarende dette i Danmark? P-enheder eller? Jeg har fra svar herinde fra fundet ud af at LLC er kommanditselskab - men hvordan fungerer det med navne på virksomheder herhjemme i Danmark. Kan jeg have et virksomhedsnavn som indeholder mine initialer og så under dette kører mit bureau med et andet virksomhedsnavn?

Gode råd til hvad jeg skal foretrække at gøre her i Danmark ud fra foreslaget i USA om at jeg skal starte LLC og have et DBA (doing business as).

Er helt ny på dette område og vil virkelig værdsætte enhver hjælp :) Er en smule forvirret omkring jeg netop skal starte som personlig ejet virksomhed eller IVS.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at være ekspert, så er den mest almindelige model i Danmark (hvis man har en smule kapital at starte på): Holding + Driftselskab.

Du ejer Holdingselskabet, som ejer Driftselskabet der er den egentlige virksomhed.

Det er vidst den samme model som du beskriver.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv at kikke på artiklen og de relaterede artikler fra Steps to Start in US. De giver en vej til start i USA.

Toke Kruse fra Billy har skrevet en bog om hvordan du kommer til USA med en virksomhed udefra. Herunder det praktiske og de omkostninger, som er forbundet med at flytte din virksomhed til USA.

mvh

Mogens

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)