Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre fra hollandsk virksomhed med dansk momsnummer?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige bestilt visitkort fra vistaprint, og godt nok er firmaet hollandsk, men de har jo dansk VAT nummer "DK12215169"

Skal det så stadig bogføres som køb fra europa eller skal det være som køb fra Danmark? - Jeg kan se på ordrebekræftigelsen at der også er lagt moms på selvom jeg indtastede CVR i bestillingen. Så det tyder vel på jeg skal bogføre det som dansk køb?

Det samme prøvede jeg med en Australsk virksomhed, hvor de ligeledes havde EU VAT nummer. Jeg har lige nu bogført det som køb fra verden, men er nu i tvivl om det skal bogføres som køb fra EU??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis sælger - som mange store kan være - har dansk momsnummer (kan du slå op i skat på CVR nr) så er det dansk køb og momsen vil fremgå og være de sædvanlige + 25%

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se de er registreret i Danmark også... Men det er lidt forvirrende når man skal bogføre, men jeg kan se der er registreret en dansk adresse til det danske CVR nummer. Jeg går også ud fra jeg får en faktura med moms på så.

Det er ikke helt let som ny, og slet ikke når de første ting jeg bogfører både er fra verden og fra EU.



Side 1 ud af 1 (3 indlæg)