Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel via Alibaba

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Jan 11
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg kan se at der har været tidligere debatter om lign. emne

Jeg har fundet de produkter jeg vil have, forhandlet med leverandører og sågar også modtaget samples til kvalitetstjek. Nu er jeg så kommet til selve ordreprocessen... 

Jeg er interesseret i at vide hvordan man sikre sig bedst muligt. Jer der har handlet via Alibaba, gennemførte i handlen via Alibaba-siden eller gennemførte i handlen udenom Alibaba? Og hvilken fragtmetode benyttede i?

Gode råd modtages med kyshånd. 

Mvh Cecilie 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Cecilie

Jeg kan ikke hjælpe dig med alle dine spørgsmål, men HUSK:

- Blot fordi du har fået prøver, så kan du ikke vide dig sikker på at det du får hjem er magen til dine prøver

- Har du verificeret din leverandør? Bed fx om reference-kunder og kontakt dem for at bekræfte om de er pålidelige, etc. Har din leverandør fx kunder i Frankring, så kontakt dem i Frankring - de er jo ikke i konkurrence med dig, så måske kan de dele erfaringer

- Der er flere måder at indgå kontrakten, men spørgsmålet er om din leverandør kender / vil bruge dem

- Jeg ved ikke hvad det er du skal importere, men HUSK. Generelt er kinesere ikke særlig opfindsomme mht. teknik og design. HUSK det er DIT ansvar at du ikke importerer / sælger kopivarer, og det er DIT ansvar at varerne overholder dansk lovgivning

- ved større mængder så er skibsfragt mest brugt - bed om en pris FOB og kontakt så nogle speditører og husk at få flere tilbud - prisen kan variere meget

- VEd mindre forsendelser kan det muligvis betale sig med luffragt. Det er hurtigt men dyrt,,,,

- HUSK du skal være registreret som importør hos SKAT

Held og lykke med dit projekt :)

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 11
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Morten! God ide med referencerne. Det vil jeg bede om. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Husk at du skal være importør registret før du lovligt kan importere vare erhvervsmæssigt.

 

 

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 11
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes. Det er jeg helt med på Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)