Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til donation og virksomhed.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 150
Fra  Dream Tattoo Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens.

Jeg har lige et lille spørgsmål. 

Er i gang med at lave en virksomhed, men er ikke helt stærk på det der bogføring, afskrivning mm. 
Mit spørgsmål er så, hvis jeg har en virksomhed som kører med en abonnementløsning og får 200 + moms ind på kontoen fra dem som gerne vil være på min side.

Så tænkte jeg faktisk at tage halvdelen af de 200 og lave en konkurrence for de resterende penge hvor de så bliver givet ud som et gavekort.

Men kan jeg det ? Altså kan jeg bare tage halvdelen af min omsætning og 'donere' væk, eller skal jeg først betale skat og moms og så donere væk?

og i givet fald hvis man kan, så skal det vel, bogføres på en eller anden måde?
og selvfølgelig hvis man ikke kan, hvad foreslår du så er bedst at gøre?

M.v.h.

Don 

http://www.dreamtattoo.dk - Tatovering fra 400,- pr. time. Piercing fra 350,- pr. piercing.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis din konkurrence er gavekort vil det sandsynligvis ikke nødvendigvis udløse andet end max kvart fradrag for omkostningen - ligesom der kan være situationer hvor modtager skal beskattes af beløbene (kan vel være flere)

Hvis du kan sandsynliggøre, at det er markedsføring med øget indtægt for øje så er der bedre muligheder, men jeg tror ikke det ændrer noget ved rene gavekort og slet ikke ud fra din beskrivelse, tage halvdelen og donere væk

Der kan også være forskellige regler for det med at lave konkurrence - er det en lukket gruppe (dine kunder f.eks.) eller hvad er det - også det skal du have undersøgt

Du skal få det analyseret med mere præcis beskrivelse af en skattekyndig hvis du vil den vej 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 150
Fra  Dream Tattoo Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

hvis din konkurrence er gavekort vil det sandsynligvis ikke nødvendigvis udløse andet end max kvart fradrag for omkostningen - ligesom der kan være situationer hvor modtager skal beskattes af beløbene (kan vel være flere)

Hvis du kan sandsynliggøre, at det er markedsføring med øget indtægt for øje så er der bedre muligheder, men jeg tror ikke det ændrer noget ved rene gavekort og slet ikke ud fra din beskrivelse, tage halvdelen og donere væk

Der kan også være forskellige regler for det med at lave konkurrence - er det en lukket gruppe (dine kunder f.eks.) eller hvad er det - også det skal du have undersøgt

Du skal få det analyseret med mere præcis beskrivelse af en skattekyndig hvis du vil den vej 

Så det vil sige at hvis jeg nu køber et gavekort hos eksempelvis for de 100 kr. og giver det ud til en konkurrence så kan jeg ikke bare ligge det ind som en udgift til firmaet som der ikke skal beskattes af?

http://www.dreamtattoo.dk - Tatovering fra 400,- pr. time. Piercing fra 350,- pr. piercing.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Dream Tattoo:

Så det vil sige at hvis jeg nu køber et gavekort hos eksempelvis for de 100 kr. og giver det ud til en konkurrence så kan jeg ikke bare ligge det ind som en udgift til firmaet som der ikke skal beskattes af?

gaver du giver bort er der 0 moms fradrag på og kvart fradrag for udgiften kun - og så er der muligheder som beskrevet i markedsføring for aktiver  og samtidigt mulige hensyn med gevinstafgift - skat for modtagere (som måske får flere af den slags osv)

Du bør gennemgå det helt konkrete - med gavekort på 100 kr for hver 200 kr og hvad du ellers planlagde, så du får det korrekt fra start - Det skal være en med lidt indsigt i gaver, konkurrencer, evt præmieafgift - skat for modtager osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 150
Fra  Dream Tattoo Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

gaver du giver bort er der 0 moms fradrag på og kvart fradrag for udgiften kun - og så er der muligheder som beskrevet i markedsføring for aktiver  og samtidigt mulige hensyn med gevinstafgift - skat for modtagere (som måske får flere af den slags osv)

Du bør gennemgå det helt konkrete - med gavekort på 100 kr for hver 200 kr og hvad du ellers planlagde, så du får det korrekt fra start - Det skal være en med lidt indsigt i gaver, konkurrencer, evt præmieafgift - skat for modtager osv

vh John Hannover

Tusind Tak for dine svar John, jeg har bemærket at du er yderst aktivamino. Jeg taler sikkert på manges vegne når jeg siger du er en vigtig del af amino. :)

http://www.dreamtattoo.dk - Tatovering fra 400,- pr. time. Piercing fra 350,- pr. piercing.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)