Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Negativ rente på indestående - bankkonto (virksomhedsordning)

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Konsulent Cph:

Er der nogen der har erfaringer med akkumulerende obligationsforening i virksomhedsordning?

Hvis ellers foreningen er omfattet af definitionen på en investeringsforening i henhold til aktieavancebeskatningslovens § 19 så kan de godt indgå i en VSO.

 

NB: nu kender jeg ikke noget til din virksomhed så det kan godt være denne bemærkning er irrelevant. Virksomheden skal være igangværende og intensitetskravet skal fortsat være opfyldt! 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min bank ( Nordea ) har ikke indført minusrente endnu, så det er måske alternativ.

Ellers kan man jo nogle gange med fordel have / købe stort varelager og nedbringe bankkontoen på den vis.

( varer med stigende pris, kontantrabat og/eller mængderabat)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Min bank ( Nordea ) har ikke indført minusrente endnu, så det er måske alternativ.

Ellers kan man jo nogle gange med fordel have / købe stort varelager og nedbringe bankkontoen på den vis.

( varer med stigende pris, kontantrabat og/eller mængderabat)

Nordea kører negativ rente på både vore valuta og DKK konti, så det er åbenbart afhængig af din banksælger, og hvor meget du er efter denne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Nordea kører negativ rente på både vore valuta og DKK konti, så det er åbenbart afhængig af din banksælger, og hvor meget du er efter denne
nej de har officielt meddelt at de KAN gøre det på erhverv med MEGET store indestående, så det er langt fra en generel regel for alle og ja givet afhængigt af engagement samlet - jeg betalere som sagt heller intet for erhverv der pendler i niveau 200-500.000 kr

De betaler ca 0,65 for at ha pengene i nationalbanken, så ja, for store beløb giver det jo lidt - og der er alternativet nok at sætte det i obl.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

BroncofanDK:

Nordea har kørt med negativ rente et stykke tid også for mindre virksomhedskunder

ja jeg så det ved søgning - det er dog som jeg læser det netop kun for de rigtigt store indlån (http://finans.borsen.dk/artikel/1/300606/kunder_skal_betale_for_at_have_penge_i_nordea.html  - hvor bankerne jo rent faktisk har en udgift til den negative rente, ikke til de mindre (har selv erhverv i nordea med svingende 200.000 - 500.000 i plus og ikke nogen negativ rente)

Jeg mener bankerne pt betaler 0,65% for indskudsbeviser i nationalbanken, så det er måske ikke så underligt (og Japan har jo haft det masser af år og i større skala med den negative rente

men JA det kan se ud som om en del banker faktisk bruger det for store indeståender og så bliver obligationer som trådstarter var inde på, nok ikke så dumt (hvis de kan konkurrere med den negative rente)

vh John Hannover

Godt at vide. Vi har en lignende typisk økonomi med banken selvom det i korte perioder går højere og lavere da vi har kapitaltunge projekter, men vi bliver faktureret negativ rente i perioder hvor vi har haft indestående af den observans fordelt på DKK og valutakonti.
Så ved jag da at jeg skal have fat i bank"rådgiveren". 
Tilmeldt 29. Sep 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 02:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man er et lille firma (evt 1-person), hvad kan man så gøre? Udover at skifte bank selvfølgelig.

Lad os sige at jeg primært kun har indbetalinger, og meget få driftomkostninger.

Vil det være lovligt for mig f.eks. at hæve pengene som kontanter og opbevare dem under min hovedpude (uden selvfølgelig at bruge af dem, da de ikke er mine, men selskabets)? Hvad med at overføre dem til min private konto (uden negativ rente), hvis bare jeg er meget opmærksom på min bogføring og at jeg ikke bruger af dem?

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Pengene skal vel bare stå i kassen i stedet for banken. Og så tager du bare kassen og opbevarer den under madrassen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

mgj_artm:

Hvis man er et lille firma (evt 1-person), hvad kan man så gøre? Udover at skifte bank selvfølgelig.

Lad os sige at jeg primært kun har indbetalinger, og meget få driftomkostninger.

Vil det være lovligt for mig f.eks. at hæve pengene som kontanter og opbevare dem under min hovedpude (uden selvfølgelig at bruge af dem, da de ikke er mine, men selskabets)? Hvad med at overføre dem til min private konto (uden negativ rente), hvis bare jeg er meget opmærksom på min bogføring og at jeg ikke bruger af dem?

det ville være farligt _ begge dele under virksomhedsskatte ordningen. Du ville ikke kunne bevise, at du ikke havde en privat hævning - af den simple grund, at det havde du så DON´T

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

mgj_artm:

Hvis man er et lille firma (evt 1-person), hvad kan man så gøre? Udover at skifte bank selvfølgelig.

Lad os sige at jeg primært kun har indbetalinger, og meget få driftomkostninger.

Vil det være lovligt for mig f.eks. at hæve pengene som kontanter og opbevare dem under min hovedpude (uden selvfølgelig at bruge af dem, da de ikke er mine, men selskabets)? Hvad med at overføre dem til min private konto (uden negativ rente), hvis bare jeg er meget opmærksom på min bogføring og at jeg ikke bruger af dem?

det ville være farligt _ begge dele under virksomhedsskatte ordningen. Du ville ikke kunne bevise, at du ikke havde en privat hævning - af den simple grund, at det havde du så DON´T

vh John H


Ærgeligt. Må prøve at prikke til min bank i stedet, og se om de er til at snakke med. Tvivler =/

Tak for svar

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan så, hvis man istedet for VSO var et ApS eller et I/S?

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)