Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Negativ rente på indestående - bankkonto (virksomhedsordning)

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle

Jeg har netop af min bank fået at vide at jeg skal til at betale negativ rente af mit indestående på bankkonto (virksomhedsordning).

Det bliver flere tusinde kroner om året, som jeg gerne vil undgå.

Er der andre af jer der er varslet eller allerede betaler negativ rente?

I min bank er det af hele indeståendet - er der forskelle fra bank til bank?

Hvad har I - om noget - gjort for at undgå at betale rente af indestående? F.eks. akkumulerende obligationsforeninger eller lignende?

Eller er der nogle af bankerne, der giver positiv rente på penge fra erhvervsdrivende i øjeblikket?

Ser frem til at høre om jeres erfaringer og valg ift. denne irriterende udgift :o)

Dbh Konsulent Cph

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er første gang jeg hører om opkrævning af rente for indestående. 0 har jo været gængs praksis i masser af år, men ligefrem negativ rente af indstående har jeg ikke mødt før for almindelige indeståender, privat eller i virksomhed.

Jeg ville nok mase på for at slippe - også ved at teste andre banker men ellers, hvis det er meget stor fri kapital, så er obligationer og tilsvarende jo et alternativ selvom den effektive rente på korteobl ikke er så let at være garanteret over 0

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
et er første gang jeg hører om opkrævning af rente for indestående. 0 har jo været gængs praksis i masser af år, men ligefrem negativ rente af indstående har jeg ikke mødt før for almindelige indeståender, privat eller i virksomhed.

Jyske bank oplyste gennem pressen i forgangne uge, at man ville indføre negativ rente for erhvervsdrivende.

Har just grundet tråden, checket op på min bank (Vestjysk bank) og de sænker stort set samtlige renter til et rundt 0 fra 16 nov.

Så kreative ideer efterlyses. Hmm

VH

Bo

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nordea har kørt med negativ rente et stykke tid også for mindre virksomhedskunder

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læste godt det med Jyske Bank, men det er først fra midten af december, tror jeg nok.

Tror du at der var mulighed for at overfører alle pengene til en Paypal konto? (som mig bekendt ikke koster noget) :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Nordea har kørt med negativ rente et stykke tid også for mindre virksomhedskunder

ja jeg så det ved søgning - det er dog som jeg læser det netop kun for de rigtigt store indlån (http://finans.borsen.dk/artikel/1/300606/kunder_skal_betale_for_at_have_penge_i_nordea.html  - hvor bankerne jo rent faktisk har en udgift til den negative rente, ikke til de mindre (har selv erhverv i nordea med svingende 200.000 - 500.000 i plus og ikke nogen negativ rente)

Jeg mener bankerne pt betaler 0,65% for indskudsbeviser i nationalbanken, så det er måske ikke så underligt (og Japan har jo haft det masser af år og i større skala med den negative rente

men JA det kan se ud som om en del banker faktisk bruger det for store indeståender og så bliver obligationer som trådstarter var inde på, nok ikke så dumt (hvis de kan konkurrere med den negative rente)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Tak for jeres input.

Det er netop Jyske Bank jeg har.

Har nogen kendskab til om der er nogle banker der vil have aftaleindskud (med positiv rente naturligvis) fra en virksomhed?

Dem jeg har kunnet finde vil kun have fra private.

Jeg vil gerne undergå at hæve pga. af skatten, men det her kommer jo til at virke som en skat...

Jeg har hørt at der er nogle banker der først tager rente over en mio. kr., men ved ikke hvem det i givet fald er?

Det ender nok med nogle obligationer tror jeg..

Er der nogen der har erfaringer med akkumulerende obligationsforening i virksomhedsordning?

Mvh Konsulent Cph

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Konsulent Cph:
Jeg vil gerne undergå at hæve pga. af skatten, men det her kommer jo til at virke som en skat...
ah det gør det vel ikke. Der er negativ skat på markedet-  bankerne betaler nationalbanken for at få opbevaret kundernes indskud - men er forsigtige med til private at opkræve det

Det er ikke skat - det er jo bare udtryk for, at så lav er renten - godt med lån og skidt med penge på konto og der er jo tilmed skattefradrag for renten du betaler - så skat er det slet ikke - bare udtryk for renteniveauet er vildt lavt (negativt). Jeg tror du kan finde banker der ikke kræver rente for pengene men har ikke testet ud over jeg ikke selv betaler rente for positivt på erhvervskonto som beskrevet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Konsulent Cph:
Jeg vil gerne undergå at hæve pga. af skatten, men det her kommer jo til at virke som en skat...
ah det gør det vel ikke. Der er negativ skat på markedet-  bankerne betaler nationalbanken for at få opbevaret kundernes indskud - men er forsigtige med til private at opkræve det

Det er ikke skat - det er jo bare udtryk for, at så lav er renten - godt med lån og skidt med penge på konto og der er jo tilmed skattefradrag for renten du betaler - så skat er det slet ikke - bare udtryk for renteniveauet er vildt lavt (negativt). Jeg tror du kan finde banker der ikke kræver rente for pengene men har ikke testet ud over jeg ikke selv betaler rente for positivt på erhvervskonto som beskrevet

vh John Hannover

Mon ikke der hentydes til at såfremt man hæver indestående og lægger det under madressen, så vil SKAT betragte det som hævning i virksomhedsordning. Har selv samme problem, men da jeg står med 0 rente, er det ikke aktuelt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

bkonig:

Mon ikke der hentydes til at såfremt man hæver indestående og lægger det under madressen, så vil SKAT betragte det som hævning i virksomhedsordning. Har selv samme problem, men da jeg står med 0 rente, er det ikke aktuelt.

Det ved jeg ikke men jo det er jo klart at hæver man udløser det den skat man ellers kan udskyde - men jeg opfatter det som at det ses som ekstra "SKAT" at det koster at have pengene stående - men er jo ikke tankelæser. 
I sammenhæng med negativ rente er der ikke nogen ekstra skat og at man får skat ved at hæve i VSO er jo som det altid har været - og trådstarter spørger jo til obligationer som alternativ så jeg TROR der tænkes i at beholde det i VSO uden hævning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)