Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modregning af restance

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej eksperter

Jeg har lige et spørgsmål vedrørende skat som jeg vil høre om der er en som kan svare på.

Jeg har lukket mit selskab og er ved at lave regnskabet for 2015, lidt sent, know it Surprise

Selskabet kom ud med et negativt resultat for 2015 så ingen skat Big Smile men jeg har en restance som endnu ikke er betalt for 2014, vil det være mulig at modregne mit tab for 2015 i skatten for 2014 ? ligesom det ville være muligt at modregne et tab fra 2014 i skatten fra 2015.

Virksomhedstyper er Aps

Håber der er nogle som kan svare, har ikke kunne google mig frem til det.

Mvh. Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om jeg forstår dig ret men 

Underskud i et ApS fremskrives til fradrag i kommende års overskud. Du kan ikke den modsatte vej, få underskud og så få skat retur fra tidligere år

Umiddelbart lyder det som en overvejelse værd, at lade selskabet tvangslukke - ikke voldsomt sympatisk og ikke en fordel hvis du skal stifte nyt i forhold til leverandører og bank, men omvendt, nok billigere end at aflevere et så forsinket rengnskab for 2015 - med mindre der er kapital at udbetale, når du alligevel vil lukke http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak, du har forstået korrekt, situationen er den at selskabet skylder skat for regnskabsåret 2014 og ville høre om det var muligt at lave en modregning for 2015. Men som jeg forstår dig og også havde lidt på fornemmelsen, så modregnes et overskud fra tidligere år (som endnu ikke er betalt skat af) ikke i kommende år.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)