Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma lukket, hvem har rettighederne til billeder, design m.m.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Det seneste 1,5 år har jeg haft virksomhed med en bekendt, men efter store uoverensstemmelser, valgte vi tilbage i juni at lukke firmaet. 

På det tidspunkt var jeg mega træt af min forretningspartner og havde meget travlt med mit andet firma, så jeg spurgte om han ville købe mig ud. Det ville han i starten, men så sprang han fra og vi besluttede i stedet at lukke firmaet.

Nu er firmaet under afvikling og vi afventer at Skat får tid til at lukke det. 

I mellemtiden har jeg dog ombestemt mig og vil egentligt gerne fortsætte med at sælge firmaets produkter, dog under et nyt navn og CVR nr, som jeg ejer 100%. Min forretningspartner har skrevet i en mail: ''at når firmaet er lukket, er vi 100% fritstillet og har ingen forpligtelser ift. hinanden eller vores tidligere firma, og vi kan gøre hvad vi vil fremadrettet...''

Når vores fælles firma er lukket og vi har aftalt skriftligt at vi er 100% frie af tidligere aftaler, kan jeg så begynde at sælge firmaets produkter under et nyt navn og CVR, bruge produktbilleder osv? Eller skal jeg ''re-designe'' produkterne og få taget noget billeder? Det er jo en tidskrævende og dyr proces, så det vil jeg meget gerne undgå.

Min tidligere forretningspartner er ekstremt glad for jura og søgsmål, så jeg vil gerne sikre mig at han ikke kan komme efter mig juridisk, før jeg foretager mig noget.

Håber i kan hjælpe.

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden du gør dig bekymringer kan du jo kynisk overveje om vedkommende overhovedet har råd til at sagsøge dig.

Reelt vil jeg mene at i begge kan tage et "kopi" og som han siger bruge det til hvad i vil.

Han kan jo gøre det samme.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er to svar til dit spørgsmål ... det nemme er at spørge din gamle partner hvad han syntes til du fortsætter selv, hvis han er imod det - så må du diskutere med ham om hvordan du skal gøre det for han ikke føler sig krænket og så gøre det.

Alle andre løsninger indebærer risikoen for at han laver ballade og at du dermed spilder en masse tid på ham fremfor din forretning.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil havde ejerskab over nogle af selskabets værdier må du jo købe disse af firmaet

Tilmeldt 22. Oct 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Har tænkt det samme og jeg ved at han ikke har råd til at sagsøge mig. Hans økonomi er kronisk i ruin. Men hvis han kan se at jeg begynder at få gang i vores, tidligere fælles forretning, ved jeg at han vil forsøge at true mig eller lave ballade på anden vis. Så vil helst sikre mig at jeg har juraen 100% på min side.

Tilmeldt 22. Oct 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaet er under afvikling, så kan faktisk ikke købe noget af firmaet. Det sidste regnskab er opgjort.

Tilmeldt 9. Jun 15
Indlæg ialt: 28
Fra  Købermægler Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Der er to svar til dit spørgsmål ... det nemme er at spørge din gamle partner hvad han syntes til du fortsætter selv, hvis han er imod det - så må du diskutere med ham om hvordan du skal gøre det for han ikke føler sig krænket og så gøre det.

Go ide :-)

Spar penge når du skal købe bolig - Brug en købermægler

Tilmeldt 22. Oct 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Han er desværre ikke nem at snakke med. Hvis jeg siger at jeg har ombestemt mig og gerne vil videreføre vores forretning, så tror han at jeg har snydt ham og at jeg kommer til at tjene millioner. Jeg ved hvordan han tænker, så jeg gider ikke engang spørge. Han er kronisk paranoid.

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene, at du ikke kan bruge de ting som du/i har lavet i jeses fælles selskab.. da han jo ejer 50% af rettighederne t firmaet..

Så hvis ikke han godkender brug af de billeder, ja så må du få lavet nogle nye..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jeg kan ikke se dig ud fra det der er aftalt at hvad nogen ret til at bruge billeder eller anden intelektuel rettighed fra tidl. firma

Iøvrigt er jeg heller ikke vild med den med OM han har råd til at forfølge en ting - fordi han er i kronisk dårlig økonomi. Må man tæske folk man ved ikke er stærke nok til at slå igen ? NEJ - og man må¨ligeså lidt stjæle intellektuel ejendomsret fordi man ikke mener modstanderen har kræfter til kampen

Kan du ikke selv se vildsporet? I er enige om IKKE at videreføre noget - I bestemmer at lukke - og nu vil du så trække på ting fra firmaet - ja måske bruge dets goodwill og hvad ved jeg forsat - samtidigt med din tidl. makker beskrives meget ubehageligt af dig. Sådan opfører man sig ikke i seriøs forretning i min optik.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)