Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan - Salg af egne varer hos andre butikker

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg drømmer om at producere mine egne smykker, som jeg gerne vil have andre butikker til at sælge. Er der en fast procentdel som butikken skal have, hvad kan jeg forvente? Hvis nu vi siger jeg gerne vil have at salgsprisen er 300 kr, hvor meget skal jeg regne med butikken skal have? Alle råd og erfaringer modtages med kyshånd.

Mvh RPedersen

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo op til den enkelte butik, at vælge hvor meget de vil have. 
Nogen kan tage 25%, nogen vil have 50%. 
For mig, er der ikke et endeligt svar på dit spørgsmål. 
Men du kan nok forvente at de vil have noget for at "udstille" din vare. :)

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Væk med momsen så er der 240 tilbage butikken skal gerne op på 3-4 gange kost prisen så et sted mellem 60-120 tilbage til dig kommer jo også meget an på produkt og hvor let omsætteligt det er

Tilmeldt 21. Oct 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Hvad mener du med at de vil have noget for at "udstille" min vare? Mener du selvom der ikke er et salg?

Tilmeldt 21. Oct 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Kostprisen, er det hvad det koster i materialer eller er der også "arbejdsløn"?

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

RPedersen:

Tak for svar. Hvad mener du med at de vil have noget for at "udstille" min vare? Mener du selvom der ikke er et salg?



Ja, det kunne jo tænkes, at du måske skulle betale lidt ekstra, for f.eks. at få lov at have dine ting stående i vinduet, eller lige ved disken. :)

Fra Risskov
Tilmeldt 4. Nov 16
Indlæg ialt: 83
Fra  360 Marketing Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig forskelligt fra branche til branche, og produkt til produkt hvad der skal være af avance før det er interessant for butikken at forhandle dit produkt. Jeg kender ikke til smykke branchen, men et gæt vil være at de som minimum skal have en dobbelt op. Altså 120,- ex moms pr smykke, så kan de sælge dem til 240,- ex moms i butikken (300,- inkl moms)

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på hvordan du vil sælge dine ting. Jeg kender ikke selve smykkebranchen. Men som ny i gamet tænker jeg ikke at det vil være urealistisk at du må starte indenfor noget upcoming design/kunsthåndværk. Her har du jo mange muligheder for salg, herunder alle de forskellige markeder som beskæftiger sig hermed. 

Tit ser man at disse upcoming brands og designere samles i butikker som beskæftiger sig med at udbrede kendskabet til disse (og sælge selvfølgeligt). I nogle tilfælde køber disse butikker direkte fra kunden, hvor det i branchen er normen at avancen ligger på 2,5. Altså får du 120 kr + moms for et smykke solgt i butikken til 300. 


Rigtig mange butikker har upcoming brands i kommission. Her er det også meget udbredt at butikken tager 50%, så igen får du 120 kr + moms, men først når varen sælges, tit med månedlig og kvartalsvis afregning. Dertil er det også muligt at finde kommissionsbutikker som "kun" tager 40% af salgsprisen og du får der 144 kr + moms for et smykke til 300 kr. Her er der tale om salg i fysiske butikker. 

Sælges det via forhandlere på nettet er det tit anderledes, her kan du få dropshipping aftaler med vidt forskellige procentsatser afhængigt af forhandleren og hvor meget forhandleren f.eks. koster i markedsføring. De fleste af disse aftaler ligger mellem 30% og 10% til forhandleren. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)