Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan indberetter man et honorar betalt til ikke momsregistreret CVR nummer til skat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Til et PMV f.eks. eller til en DJ der måske er CVR registreret - eller et band som har valgt at CVR registrere

Skat skriver et sted:
a) at indberetningspligten i henhold til skattekontrollovens § 7 A, stk. 1, jf. stk. 2, nr. 1, for så vidt angår honorarer vedrørende bands og orkestre, der som direkte aftalepart, eventuelt med et bookingbureau som mellemmand, har kontraheret med sagsøgeren, skal opfyldes ved foretagelse af indberetning på orkesterets eller bandets CVR-nr. eller SE-nr.,

og en normalt pålidelig side skriver om f.eks bands at 

Der skal indberettes på det cpr-nr. eller de cpr-numre, som opgives af kunstneren/kunstnerne. I nogle tilfælde opgives der et cvr-nr. i stedet. Det kan der så indberettes på i stedet for cpr-nr.

Jeg kan bare ikke se hvordan jeg i skat.dk kan indberette noget på et CVR nummer - kun på CPR eller SE som ikke er samme som CVR og tester jeg at taste et CVR så kan jeg ikke komme videre

Hvor indberetter man honorar til et CVR - f.eks et PMV på dettes CVR nummer eller - f.eks kunstnere?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg kan bare ikke se hvordan jeg i skat.dk kan indberette noget på et CVR nummer - kun på CPR eller SE som ikke er samme som CVR og tester jeg at taste et CVR så kan jeg ikke komme videre

Sidst jeg var forbi indberetningsvejledningen fremgik det af feltbeskrivelsen af det kun er SE-nr som kan bruges. Som du selv nævner er der ikke nødvendigvis sammenfald mellem disse....

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)