Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook annoncering

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 150
Fra  Dream Tattoo Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens. 

Jeg er i gang med at få lavet en hjemmeside hvor min målgruppe er folk der skal have et kørekort.

Men jeg er dog helt blank på facebook annonce. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget man som "minimum" skal kaste i sådan noget reklame?
jeg havde satset lidt på jeg måske kunne få noget fin reklame for 2000,- men ved ikke om jeg er helt ved siden af?
Den annonce form som jeg havde tænkt på, var click til website. Ved dog ikke om jeg skal fokusere på at få folk ind på min facebook side først, fremfor at sende dem hen på en hjemmeside?


M.v.h.

Don

http://www.dreamtattoo.dk - Tatovering fra 400,- pr. time. Piercing fra 350,- pr. piercing.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 74
Fra  Grumsen Development ApS Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Don.

Jeg antager næsten at din Facebook side har relation til Dream Tattoo.

Ud fra hvad andre tattoo studier gør på Facebook, og hvad der ser ud til at virke - Så er det at få likes til Facebook siden. Tatoveringer er moderne, og folk liker, deler og tagger (Hvis de kan lide det de ser ;-). 

På den måde når du ud til endnu flere via det organiske feed på Facebook. Når de først følger din side, så kan du reklamere, komme med historier mm.

Fra Vanløse
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 150
Fra  Dream Tattoo Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Grumsen:

Hej Don.

Jeg antager næsten at din Facebook side har relation til Dream Tattoo.

Ud fra hvad andre tattoo studier gør på Facebook, og hvad der ser ud til at virke - Så er det at få likes til Facebook siden. Tatoveringer er moderne, og folk liker, deler og tagger (Hvis de kan lide det de ser ;-). 

På den måde når du ud til endnu flere via det organiske feed på Facebook. Når de først følger din side, så kan du reklamere, komme med historier mm.

Jeg har lige lånt Dream Tattoo's amino side - Jeg skrev i starten af spørgsmålet at min hjemmeside kommer til at omhandle kørekort. (Det er en helt ny hjemmeside og facebook gruppe) 

Men i hvert fald tak for at du gad at give dig tid til at svare :)

http://www.dreamtattoo.dk - Tatovering fra 400,- pr. time. Piercing fra 350,- pr. piercing.

Fra Vanløse
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 150
Fra  Dream Tattoo Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et ekstra spørgsmål her. 

Nu har jeg siddet og kigget lidt på de facebook ads hvor jeg gerne vil have klik til en hjemmeside indenfor min målgruppe.

pris pr. klik ligger mellem 15,91 og 24,03 siger facebook. Er dette ikke ret højt ?

Er det fordi jeg har en for uspecificeret målgruppe eller ?

mvh.

Don

http://www.dreamtattoo.dk - Tatovering fra 400,- pr. time. Piercing fra 350,- pr. piercing.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Don


Få først styr på målgruppen med en målgruppe personaanalyse. 

Brug din målgruppe analysen til at optimere visning af dine annoncer, på den måde vises dine annoncer for relevante potentielle kunder, Fx pige og drenge i alderen 17-25 - du kan nok finde statestik om dette. Kunne forestille mig at der er flere unge i provinsen der for kørekort tidligt end fx i københavn. 


Hvad er meningen med at annoncere din side? Det gør det nemere at svare på om hvorhenne du skal sætte din landingsside op??

God arbejdslyst!!

René

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Don

Ja du kan spare lidt penge på at gøre målgruppen mindre. 

God Arbejdslyst!!

René

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dream Tattoo:
Er det fordi jeg har en for uspecificeret målgruppe eller ?

Hej Don

Inden du sætter annoncerne i gang, er det vigtigt, at du laver et grundigt forarbejde, især når du er ny inden for emnet.

Som René siger, så er det vigtigt, at du gør op med dig selv, præcis hvad du vil have brugerne til at foretage sig. Om det f.eks. er at klikke sig videre til en bestemt side, signe up til et nyhedsbrev (salgsmails) eller om de skal udfylde en formular eller andet. På den måde kan du måle, hvor mange konverteringer dine annoncer giver, og så er det meget lettere at se, om det i virkeligheden kan betale sig.

Som en tilknytning til ovenstående så vær opmærksom på præcis hvilken side du linker til. I dit tilfælde ville jeg f.eks. ikke linke til din forside (uden at have set den), jeg ville i stedet lavet en dedikeret side, som uddyber/forklarer/opfordrer til handling til det budskab, som du spreder via dine annoncer.

Mht. målgrupper så er det klart en god idé at lave grundigt forarbejde, og husk især på at du som udgangspunkt ikke bør nøjes med én målgruppe. Test hellere f.eks. 5-10 af og se hvem der reagerer på dine annoncer, og brug derefter dine data på at segmentere dine efterfølgende annoncer til de brugere, som du rent faktisk tjener penge på (eller som konverterer). Endnu en grund til at specificere dine mål/konverteringer.

Som en ekstra tommelfingerregel kan jeg nævne, at du som udgangspunkt ikke får et klart svar på, hvad der er den rigtige målgruppe, hvad der er den rigtige klikpris og lignende. Du finder den/de bedste ved at teste dig frem - og i den forbindelse bør du have fuld styr på opsætningen af din Analytics, før du går i gang.

Overvej evt. Facebook's Lead Ads som jeg tror kunne være en god mulighed for dig. Det tillader brugerne at skrive informationer ind direkte fra Facebook, så de ikke nødvendigvis skal ind på din hjemmeside først - men igen bør du teste, om dette eller kliks til dit website fungerer bedst for dig.

Hvis du har spørgsmål til ovenstående eller ønsker uddybning så sig endelig til, og du er naturligvis også velkommen til at sende en PB.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dream Tattoo:

Er det fordi jeg har en for uspecificeret målgruppe eller ?

Prøv dig lidt frem og brug ikke for meget i første omgang. Jeg har til scanboat - ( et bådmarked ) - brugt FB til at sprede nogle annoncer et par gange - men hver gang, trods god specifikation, er jeg endt med nogle navne stavet så man ikke skulle tro at de var fra europæiske lande - der har liket mine annoncer. Jeg tvivler lidt på værdien - af FB medmindre du selv får dine annoncer ind i specifikke grupper, via Likes.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Vanløse
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 150
Fra  Dream Tattoo Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

René Gundel Nielsen:

Hej Don


Få først styr på målgruppen med en målgruppe personaanalyse. 

Brug din målgruppe analysen til at optimere visning af dine annoncer, på den måde vises dine annoncer for relevante potentielle kunder, Fx pige og drenge i alderen 17-25 - du kan nok finde statestik om dette. Kunne forestille mig at der er flere unge i provinsen der for kørekort tidligt end fx i københavn. 


Hvad er meningen med at annoncere din side? Det gør det nemere at svare på om hvorhenne du skal sætte din landingsside op??

God arbejdslyst!!

René

Tak René for dit svar. Jeg vil prøve at lave lidt analyse og finde nogle statistikker, som kan hjælpe mig med at indsnævre min målgruppe lidt :)

Altså for at sige det kort så skal jeg jo faktisk lave to typer annoncer, en type som får forbrugere ind på sitet så min side bliver synlig og en type hvor jeg får de erhvervsdrivende til at skrive sig op på sitet. Men synes dog det er en svær balance, da de erhvervsdrivende ikke gider ind på sitet hvis der ikke er noget traffik og forbrugerene gider ikke bruge sitet hvis der ikke er noget indhold. Så jeg tænker jeg bliver nød til at køre begge typer annoncer samtidigt?

//

Don

http://www.dreamtattoo.dk - Tatovering fra 400,- pr. time. Piercing fra 350,- pr. piercing.

Fra Vanløse
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 150
Fra  Dream Tattoo Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Laugesen:

Hej Don

Inden du sætter annoncerne i gang, er det vigtigt, at du laver et grundigt forarbejde, især når du er ny inden for emnet.

Som René siger, så er det vigtigt, at du gør op med dig selv, præcis hvad du vil have brugerne til at foretage sig. Om det f.eks. er at klikke sig videre til en bestemt side, signe up til et nyhedsbrev (salgsmails) eller om de skal udfylde en formular eller andet. På den måde kan du måle, hvor mange konverteringer dine annoncer giver, og så er det meget lettere at se, om det i virkeligheden kan betale sig.

Som en tilknytning til ovenstående så vær opmærksom på præcis hvilken side du linker til. I dit tilfælde ville jeg f.eks. ikke linke til din forside (uden at have set den), jeg ville i stedet lavet en dedikeret side, som uddyber/forklarer/opfordrer til handling til det budskab, som du spreder via dine annoncer.

Mht. målgrupper så er det klart en god idé at lave grundigt forarbejde, og husk især på at du som udgangspunkt ikke bør nøjes med én målgruppe. Test hellere f.eks. 5-10 af og se hvem der reagerer på dine annoncer, og brug derefter dine data på at segmentere dine efterfølgende annoncer til de brugere, som du rent faktisk tjener penge på (eller som konverterer). Endnu en grund til at specificere dine mål/konverteringer.

Som en ekstra tommelfingerregel kan jeg nævne, at du som udgangspunkt ikke får et klart svar på, hvad der er den rigtige målgruppe, hvad der er den rigtige klikpris og lignende. Du finder den/de bedste ved at teste dig frem - og i den forbindelse bør du have fuld styr på opsætningen af din Analytics, før du går i gang.

Overvej evt. Facebook's Lead Ads som jeg tror kunne være en god mulighed for dig. Det tillader brugerne at skrive informationer ind direkte fra Facebook, så de ikke nødvendigvis skal ind på din hjemmeside først - men igen bør du teste, om dette eller kliks til dit website fungerer bedst for dig.

Hvis du har spørgsmål til ovenstående eller ønsker uddybning så sig endelig til, og du er naturligvis også velkommen til at sende en PB.

Hej Martin

Tusind tak for dit uddybende svar. 

Det som jeg egentlig vil er at få forbrugere ind på mit site (eller i hvert fald blive synlig, så folk taler om mit site).

Vil også sælge noget reklameplads for de erhvervsdrivende. Men det er jo lidt svært hvis der ikke er traffik samtidigt er det svært at få forbrugere ind på sitet hvis der ikke er indhold. 

Har overvejet at give et tilbud til de erhvervsdrivende de første to måneder af hjemmesidens levetid, så de kan oprette sig gratis og se siden an og hvis de så vælger at blive så bliver opkrævet et månedligt gebyr. <- det ville jeg så sende afsted i en facebook ad til de erhvervsdrivende. (måske der er en smartere måde, ved jeg ikke lige)

Derfor satsede jeg på bare at lave klik til website for forbrugere og conversion (ved ikke lige om det er rigtigt) for de erhvervsdrivende. 

Du skriver at man ikke rigtigt ved hvad det koster og sådan, Jeg tænkte måske der var nogen som også var startet helt fra scratch og kunne dele lidt i hvad de brugte af penge på deres facebook ads i starten.
Fordi kan da nemt regne ud af det kan hurtigt blive en dyr affære hvis jeg skal teste ti forskellige målgrupper til begge mine annoncer :D



http://www.dreamtattoo.dk - Tatovering fra 400,- pr. time. Piercing fra 350,- pr. piercing.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)