Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønsystem

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ny på amino, så håber jeg poster det rette sted.

Jeg skal udbetale et b-honorar til mange (ca. 500) forskellige assistenter som hver især skal lave nogle timers arbejde for mit firma (IVS).

Spørgsmål 1: Er der nogen som kan anbefale en korrekt, men nem og billig måde at gøre dette på? (allerhelst på en måde, som er kompatibel med dinero, men dette er ikke altafgørende)

Spørgsmål 2: Jeg oplyser til assistenterne, at de selv skal huske at indberette til skat, men er der nogen risiko for at jeg kommer til at hæfte for eventuelle forglemmelser.

Vh Lars

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er træt af at løn er så bøvlet så læs med, hvis du også gerne vil kunne lave løn på blot et øjeblik. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

1 Det er DIG der skal indberrette hvis du som CVR udbetaler honorar til en CPR ALTID http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html 

Så længe det er ægte honorar og ikke i virkeligheden løn som der skulle være trukket A skat af, så har du så opfyldt din del og modtager skal selv betale skatten derefter. Modtager kan slet ikke selv som udgangspunt indberette - kun betale

Du skal lige arbejdsgiverregistrere (kryds i arbejdsgiver i virk.dk under dit firma reg)

Du kan bruge e-indkomst i skat..dk og indberette som honorar bidragspligtig b indkomst gr 05 eller danløn og så kan du bogføre enten samlet eller via integration med danløn - ved at bruge de samlede bilag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for vigtige og brugbare inputs. Vh Lars

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)