Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Shopping i Paris - rejsemakker søges

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil rigtigt gerne, lige som så mange andre Amino brugere, en tur til Paris, og se, hvordan det foregår. Jeg har en fysisk butik, og vil gerne supplere mine varer fra danske leverandører, med tøj og sko fra Paris. Men jeg har hørt så mange skræk historier efterhånden, at jeg snart ikke ved, om jeg tør tage afsted, uden at have 'ledsager' med ;) 
Jeg har fundet op til flere tråde herinde på Amino, men jeg er ikke sikker på, at de er så opdaterede længere. Er der nogen der vil dele deres erfaringer, helt fra bunden, med mig, eller som har lyst til, at have mig med på en tur dertil? Jeg er interesseret i at vide ALT, hvad der er værd at vide. 

Håber, nogen er interesseret i at hjælpe :)

De bedste hilsner
Den selvstændige 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Den selvstændige:
Men jeg har hørt så mange skræk historier efterhånden, at jeg snart ikke ved, om jeg tør tage afsted, uden at have 'ledsager' med ;) 

Hvad er det så for skræk historier?  Uanset hvor du i udlandet handler er der en risiko for noget går galt.

Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Det er vel i og for sig ikke så relevant... Men har hørt, at folk er blevet både truet og slået/overfaldet, biler er brudt op, og varer man bestiller, er byttet rundt inden man kommer hjem, hvis ikke man selv taper kassen til med det samme. Jeg er godt klar over, der er fare for at blive taget ved næsen alle steder, men KAN jeg undgå det, så tager jeg naturligvis de forbehold der skal tages, hvis nogen, kan råde til eller fra. 

Go'dag til dig :) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Den selvstændige:
Det er vel i og for sig ikke så relevant...

Naturligvis er det relevant, når du skriver det i dit indlæg.  Danmark og også et meget farligt hvis ellers man læser Ekstra bladet!

Naturligvis kan alt sked hvis du handler på et eller andet "afrikansk gedemarked"  i Paris, men at det ligefrem skulle være et problem med de ting du nævner, har jeg aldrig set omtalt her på Amino.

I Frankrig / Paris gør man sig dog meget klogt i at have en med der taler godt fransk.  

 

Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det relevante for MIT vedkommende er, om jeg kan finde én, der kan guide mig lidt på rette vej, ikke én der bekræfter, at der kan forekomme uheldige situationer, hvor end i verden jeg drager hen. Jeg har ikke læst om overfald eller lign. her på Amino, men hørt det omtalt fra flere i branchen, som ikke længere tager alene afsted - netop pga. overfald eller lign. 

Fra Palaiseau
Tilmeldt 10. Jun 14
Indlæg ialt: 22
Fra  NeutraTEST Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg bor i Frankrig (lidt uden for Paris). Det er heldigvis ikke just den opfattelse jeg har af fransk business, men jeg kender ikke til dette specifikke segment. Mon ikke det kommer an på, hvem man er i kontakt med. Mao. må man hjemmefra kunne sikre sig, at det er veletablerede firmaer, man har med at gøre, og ikke en gadesælger. Jeg skal gerne være behjælpelig med at slå op i handelsregistre og deslige, hvis det har interesse ...

Mvh Anne

Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne

Det var da rigtig sødt af dig, at tilbyde din hjælp på den måde :) 

Jeg håber, dog stadig, at jeg kan finde en rejsemakker, der har taget turen før, og ved, hvor alle de gode steder er :) 

Men ellers vil jeg gerne have lov til, at vende tilbage til dig! 

Dejlig dag til dig :) 

Mvh. Charlotte 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Den selvstændige:
der har taget turen før, og ved, hvor alle de gode steder er :) 

Sjovt før handlede det om din sikkerhed?, vi handler det vist mere om at du har brug for nogen der kan vise dig alle de gode steder. Tror du må gøre arbejdet selv med at finde leverandører, for hvem gider at fortælle om alle sine gode leverandører til en potentiel konkurrent.

Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Ravn

Sjovt du lige præcis nævner det... Jeg tænkte det, da jeg skrev det, men så tænkte jeg, at jeg jo allerede havde skrevet det i den indledende tråd ;) 

Det handler både om sikkerhed, og om, at blive hjulpet på rette vej! Det KAN da godt være, at det ikke er alle der holder på 'hemmeligheden' men rent faktisk har lyst til at hjælpe. 

Undrer mig over, om du SELV har erfaring inden for engrohandel i Paris, eller du bare sidder og venter på, at nogle brugere på siden her, skriver noget du kan 'hakke' på? Synes det ville være passende, at byde ind med noget brugbart, eller holde sig fra tråden! 

Go' dag til dig, Ravn ;) 

Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er da altid frisk på en tur til Paris :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)