Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for afbud på ydelser

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Stensved
Tilmeldt 6. Sep 16
Indlæg ialt: 17
Fra  Tanja Kaas Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen Amino

Jeg har starten en klinik med zoneterapi og massage.
Jeg skal have lavet nogle regler for afbud på bookede aftaler i forhold til betaling.
Jeg har ledt på nettet, men kan ikke finde noget om det. Er der slet ingen regler for, hvad jeg må sætte som krav på hvornår mine klienter skal melde afbud uden at betale?

Med venlig hilsen
Tanja

Fra Holstebro
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 105
Fra  Vores Fysioterapi v/Morten Brødbæk Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstiller mig ikke der er regler om det HVIS de melder afbud. Alle kan jo blive forhindret af den ene eller anden grund.

Dog er det offentlige jo ved at udbrede gebyr hvis man ikke dukker op på sygehusene.

Jeg er selv fysioterapeut og ved flere selvstændige har et gebyr på omkring halv honorar ved manglende afbud.

Mvh. Morten

Fra Stensved
Tilmeldt 6. Sep 16
Indlæg ialt: 17
Fra  Tanja Kaas Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker mest i forhold til afbud tæt på den aftalte tid. F.eks. havde jeg en i dag, der meldte afbud 20 minutter før aftalen. Så hurtigt, kan jeg ikke nå at få en ny ind - så der er jo et tab.

Fra Holstebro
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 105
Fra  Vores Fysioterapi v/Morten Brødbæk Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med at du ikke kan nå at få en ny i kalenderen, men der kan jo opstå ting som gør at man ikke kan komme også 20min før.
Det er heldivis langt de fleste som melder afbud i god tid.
Jeg tror blot du skræmmer flere væk end det får flere til at melde afbud hvis man sætter et sådan gebyr på.

Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart TROR jeg ikke, at der er regler. Men at du skal oplyse dine kunder om de regler du sætter op. 

Er sikker på, at det vil blive et udbredt fænomen, at man skal betale et gebyr ved udeblivelse fra aftaler, uanset om det er en behandler, en frisør, en tid hos lægen eller lign.

Jeg driver restaurant, og vi oplever i stigende grad at gæster udebliver. Vi ringer altid til dem 15-20 minutter efter den aftalte tid.

Ofte sidder de på en anden restaurant. Omvendt har vores serveringspersonale flere gange opfanget, at de gæster der sidder hos os, også har booket hos andre restauranter. 

Hvorfor det er blevet sådan, at nogle åbenbart booker flere steder (ikke har respekt for indgåede aftaler), Ved jeg ikke, men sådan er det blevet.

i restaurationsbranchen er det et stigende problem, og vi og andre i branchen overvejer at indføre en form for depositum, eller gebyr. 

Fra Stensved
Tilmeldt 6. Sep 16
Indlæg ialt: 17
Fra  Tanja Kaas Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan der være noget om - tak for dit input :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)