Jeg kan læse dette på skats hjemmeside: "Bruger du fx inventaret halvdelen af tiden i din virksomhed og halvdelen af tiden privat, kan du trække 50 procent fra i dit regnskab." Jeg har en enkeltmandsvirksomhed som jeg driver hjemmefra, men hvordan gør jeg så dette i praksis? - Skal jeg betale hele beløbet gennem virksomheden eller gennem mine private penge? - Hvordan bogfører jeg det i praksis, for hvis jeg har betalt med virksomhedens konto, så kan jeg jo ikke bare nøjes med at skrive halvdelen af købets pris, for så er der jo færre penge på min konto end det fremgår i regnskabet? - Og hvordan kan jeg i øvrigt dokumentere at jeg kun skal bruge det til virksomheden? - Jeg har en privat købt computer, som jeg kun bruger til arbejde, hvor jeg med tiden skal have en skærm mere til og nyt grafikkort, som jeg gerne vil købe gennem virksomheden. |
selve computeren som undtagelse - må du tage 100% over virksomheden - Det eneste du skal dele er momsen som du deler via momskonto http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html
Andre aktiver bogfører du som delt i forhold til anvendelsen - lad os sige det var 50/50 - 50% af momsen på købs moms Aktiv A 50% på konto for køb af aktiv - 50% på mellemregning privat hævet
vh John Hannover