Hej Amino, Jeg har nyligt oprettet et grafisk design bureau, hvor der er opsat en adwords konto. Med en informationer fundet på nettet, er kampagnen blevet struktureret som vist på nedenstående billede. Under hver annoncegruppe er der 2-4 søgeord, som er relevante i forhold til den respektive annonce for at opnå så høj en annonce relevans som muligt. Men er det nu også den mest velfungerende måde at gøre det på? Bør jeg ændre noget ift. maks CPC eller andet? Under min første annoncegruppe "billigt logo" har jeg søgeordet "logo design", som i skrivende stund har haft 450 eksponeringer men kun 7 klik. Kampagnen er sat til kun at vise kampagne indenfor Danmark, og det er derfor, jeg mener det er en smule mystisk, at den har så mange eksponeringer til sammenligning med andre søgeord. Nogen som har et bud på, hvorfor dette sker? |
Hej
I din annoncegruppe "billigt logo" skal du ikke gave søgeordet "logo design". Det skal gerne være "billigt logo" synonymer heraf i ental og flertal.
Hvis jeg søger efter et billigt logo, vil jeg gerne se en annonce, der beskriver noget om "billigt logo" og ikke "logo design"..
Pas på du ikke blander det for meget sammen, da en manglende relevans mellem søgeordet, annonce og søgning, kan "skade" dit kvalitetsresultat, din maks cpc og derved din endelige placering og omkostninger..
Mere relevans, vil nok også hæve din CTR den del..
Håber det kunne hjælpe.!