Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mit adwords sat helt forkert op?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har nyligt oprettet et grafisk design bureau, hvor der er opsat en adwords konto. Med en informationer fundet på nettet, er kampagnen blevet struktureret som vist på nedenstående billede. Under hver annoncegruppe er der 2-4 søgeord, som er relevante i forhold til den respektive annonce for at opnå så høj en annonce relevans som muligt. Men er det nu også den mest velfungerende måde at gøre det på? Bør jeg ændre noget ift. maks CPC eller andet? 

Under min første annoncegruppe "billigt logo" har jeg søgeordet "logo design", som i skrivende stund har haft 450 eksponeringer men kun 7 klik. Kampagnen er sat til kun at vise kampagne indenfor Danmark, og det er derfor, jeg mener det er en smule mystisk, at den har så mange eksponeringer til sammenligning med andre søgeord. Nogen som har et bud på, hvorfor dette sker? 

Mvh Silas

Fra Odder
Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
I din annoncegruppe "billigt logo" skal du ikke gave søgeordet "logo design". Det skal gerne være "billigt logo" synonymer heraf i ental og flertal.
Hvis jeg søger efter et billigt logo, vil jeg gerne se en annonce, der beskriver noget om "billigt logo" og ikke "logo design"..
Pas på du ikke blander det for meget sammen, da en manglende relevans mellem søgeordet, annonce og søgning, kan "skade" dit kvalitetsresultat, din maks cpc og derved din endelige placering og omkostninger..
Mere relevans, vil nok også hæve din CTR den del..

Håber det kunne hjælpe.!

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Henrik Ørsnes Ure og Smykker Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Silas

Puha - der kan være mange forskellige årsager.

Nogle søgeord kræver bare højere bud end andre. Det kommer helt an på konkurrencen på søgeordet. Hvis der er relativt lav konkurrence på "logo design" i forhold til dine andre søgeord, kan det forklare de mange flere eksponeringer.

En anden grund kan være søgevolumen på søgeordet. Hvis søgevolumen f.eks. er 10 gange højere end på dine andre søgeord, så vil dine eksponeringer på søgeordet også være ca. 10 gange højere.

Det kan også have stor betydning, hvilke søgeordstyper du anvender. Er det eksakt match: [logo design], sætningsmatch: "logo design", bredt match: logo design, eller er det med modifikator til bredt match: +logo +design? Hvis det hele er sat op med bredt match vil din annonce eksempelvis også vises på synonymer til dine søgeord. Dit screenshot afslører ikke noget om, hvordan du har defineret dine søgeord.

En sidste ting som kunne være en del af forklaringen er din quality score - altså hvor relevante dine søgeord er i forhold til annoncerne og dine landingpages. En høj quality score vil gøre dine annoncer mere synlige til samme budpris.

Det kan nemt være en kombination af flere af de nævnte eksempler.

Mvh

Peter

Tilmeldt 31. May 16
Indlæg ialt: 36
Fra  Adshelp Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad har du sat sprog til ?

www.adshelp.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jaldorf, 

Gode pointer.

Det vil jeg få kigget og ændret på snarest muligt. 

God dag :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lader også folk finde mine annoncer, hvis deres sprog er sat til svensk, norsk og engelsk, såfremt de søger fra en placering i Danmark. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter, 

Tak for en god omfattende besvarelse. 

Som du skriver, skal jeg helt sikkert have ændret på match typerne, eftersom jeg fejlagtigt troede, at det allerede var indstillet. 

God dag, 

Mvh Silas

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)