Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må mit Aps gerne investere i andre virksomheder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 21
Fra  Nioba Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg står i en situation, hvor jeg har mulighed for at investere i et par gode forretningsmuligheder. 

Den mest naturlige tanke for mig er, at jeg vil investere en del af overskuddet fra mit Aps i disse virksomheder. 

Men så tænker jeg, der er garanteret en eller anden regel, der siger jeg ikke må. Eller hvad?

Så:

Må jeg bruge penge fra mit eget Aps til at investere i en anden virksomhed, f.eks 100.000 kr. hvis jeg mener det er en fornuftig investering, som vil give et godt afkast, og som i øvrigt indebærer et vist potentiale for min egen virksomhed?

Eller må man ikke investere penge fra sit firma på den måde?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne eje aktier i andre selskaber gennem dit ApS. Der er en række ting at tage hensyn til skattemæssigt hvis du bare ejer aktier - om du sambeskatteS - evt lagerbeskatning osv - men du er velkommen til at eje anparter i andre selskaber.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 21
Fra  Nioba Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Positiv tilbagemelding - tak. 

Det bliver nok ikke aktier - men jeg overvejer at skyde startkapital ind i en anden opstartsvirksomhed, med et stort potentiale. Så i udgangspunktet får jeg ikke aktier, men mere en kontraktlig aftale om tilbagebetaling, såfremt visse milepæle bliver opnået. Bliver disse milepæle opnået, vil min virksomhed samtidig få tildelt en masse opgaver. Jeg er klar over det er risikovillig kapital, og jeg er afklaret med, at virksomheden kan implodere og jeg kan miste hele min investering. Det er fint og en risiko jeg er villig til at tage. 

Mvh Regin

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)