Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån -> IVS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner. 

Jeg står med en start up som ikke kommer videre uden at udviklingen af en applikation bliver en realitet. Jeg har de sidste to måneder forsøgt at finde en partner eller investor men uden held endnu. 

Derfor har jeg fået et tilbud fra en vis person som vil ligge 250.000 i min virksomhed (IVS) men som et lån med 2 % i rente over 25 år.

Jeg står lidt tilbage med et par måske simple spørgsmål men som jeg ikke har fået afklaret ved google søgninger, så hjælp :P

1. Hvis jeg låner disse penge til min IVS virksomhed, vil jeg så skulle overgå til et Aps selskab da min kapital overstiger de 50.000 ? Eller har jeg misforstået noget her? Tæller et lån i denne forstand ?

2. Hvis jeg låner disse penge og jeg går konkurs om 2 år; hvilke konsekvenser har det for mig personligt? Jeg har læst lidt og mine dagligdags ting i hjemmet kan ikke konfiskeres og gøres til likvide midler, og da mit projekt bunder i en applikation vil jeg ikke have større anlægsaktiver som kan konfiskeres? Så vil jeg i princippet kunne gå fri eller vil jeg stadig hæfte for lånet personligt? <-- Dette afhænger måske af kontrakten de/vi udarbejder? 

3. Lånet skal vel placeres i min drift virksomhed og ikke holding virksomheden? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Lånet har jo to sider - 1 - lån 250.000 kr ind i banken og så - gæld 250.000 kr og din kapital er ud fra det stadigt 0 (eller hvad du nu har inden) Så svaret er nej

2.  Forudsat långiver ikke kræver nogen form for personlig kaution så har det ingen betydning for dig personligt - når lånet alene gives til dit selskab. Jeg forestiller mig de fleste långivere vil kræve noget. Hvis de 2% er udtryk for, at det er far eller tilsvarende - så skal det være makredsrente der gælder. Ellers er de udtryk for en meget beskeden långiver som nok kræver kaution

3  Det kan være begge dele - da holding jo kan låne ud - dog i det fald til markedsrente - mon ikke du skal tage råd fra en revisor inden du beslutter og få læst kontrakten godt igennem i alle fald

Husk 12 vigtige punkter for IVS så du ikke ryger i vanskeligheder, specielt hvis du har en stor långiver http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html 

Venlig hilsen John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så mange gange tak John ! 

Det virker bare så nemt at min virksomhed kan tage et lån og hvis det hele ramler så mister jeg ikke noget på det udover det jeg af egen lomme har posteret.. 

Flere input er meget velkommen :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

keeperme:

Så mange gange tak John ! 

Det virker bare så nemt at min virksomhed kan tage et lån og hvis det hele ramler så mister jeg ikke noget på det udover det jeg af egen lomme har posteret.. 

Flere input er meget velkommen :) 

ja sådan er det - det svære er at finde nogen der låner penge ud uden sikkerhed eller kaution til et selskab med lille kapital - men kan man det så er alt i orden (jeg tror det er MEGET sjældent og ville være meget på vagt overfor aftalen med investor om evt usikret lån i 25 år til 2%)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
men kan man det så er alt i orden (jeg tror det er MEGET sjældent og ville være meget på vagt overfor aftalen med investor om evt usikret lån i 25 år til 2%)
 

Man skal nemlig være forsigtig.. Jeg var i min gode tro til at starte med men er nu blevet bekendt med at udlåneren ikke er så god som han vil fremstå. 

Der er endda skrevet en tråd herinde om hans partner og der er en hjemmeside i hans navn som advarer mod hans tilbud. Vil helst ikke hænge ham ud herinde, da han jo sådan set ikke gør noget ulovligt. Han har en forretning ligesom alle os andre.. Så kan vi så diskutere hvor moralsk og etisk korrekt det er at mødes med hungerende iværksættere som bare vil ud over stepperne og love dem det ene og det andet 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)