Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af ApS eller IVS holdingselskab baseret på midler fra en anden virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Håber i kan hjælpe.

Vi er nogle stykker der vil investere i en udlejningsejendom. I den forbindelse skal vi hver især have oprettet et holdingselskab og derefter stifte et driftselskab ejet af holdingselskaberne. Vi tænker at bruge ApS til både holdingselskaber og driftselskabet. De fleste af os skyder vores private penge i, så det er ligetil, men 1 af os har ikke pengene privat pt. Hans far vil dog gerne skyde pengene i på hans vegne. Hans far driver i en anden sammenhæng et ApS selskab, hvor der efter betalt virksomhedsskat er nogle penge på kistebunden han gerne vil skyde i.

1) Er det muligt for min kammerat at stifte et ApS baseret på penge lånt fra hans fars ApS? Og i det tilfælde, skal pengene så lånes fra virksomhed til privatperson eller fra virksomhed til virksomhed?

2) Hvis ikke, kan han så stifte et IVS og derefter låne pengene fra hans fars virksomhed til sit IVS?

Der skal vel i begge tilfælde laves et gældsbrev med nogle bestemmelser for rente og tilbagebetaling?

Sig gerne til hvis der er bedre løsningsmodeller.

Mange tak for hjælpen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

1 jeg vil mene de skal tages ud fra fars ApS af far personligt og så lånes privat - da der ellers med far søn, er tale om et ulovligt aktionærlån

2 samme svar - Far ApS må ikke låne ud til så nær familie som søn med alt jeg ved. Far må godt låne søn penge privat med eller uden rente. Ja lille gældsbrev vil være klogt

Husk lige at checke alt

1 - nogle stykker med hver sin holding = hver eneste holding skal have en lovpligtig arbejdsskadeforsikring på holdings CVR dækkende ejeren uanset han får løn eller der er omsætning - koster let op mod 2000 kr per holding + de skal have erhverskonto bank - kunne være samme beløb + klare årsrapport og selvangivelse - sambeskatning osv som ejere af drift med ejendom - ikke sikkert det ikke også koster en god del - og så samme sag for drift i forhold til direktøren der + evt andre.
En omkostning på samlet 6-10.000 kr per holding + i drift som bund - er ikke usandsynligt.

2 - Har I talt men finansiering og hørt deres synspunkt på drift aps under disse holdings som ejer af ejendommen? Om bank/kreditforening osv ikke kræver personlig kaution i alle fald?

3 - Har i gennemtænkt juridisk hjælp til ejeraftale, hvis nu noget ikke går som ønsket - eller en vil ud af ejendommen, eller optræder tosset osv? Få en meget god ejeraftale inden i går ind i det her

Det der er noget I skal være meget sikre på ikke at ryste på hånden i = få ordentlig juridisk og økonomisk assistance up-front

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)