Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hurtigt og nemt spørgsmål - bogføring af indskudt privat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal bogføre indskudt penge fra min privat bankkonto til virksomhedens konto. Skal bogføringsdatoen være overførsel datoen der står på privatkontoen eller dagen overførsel var registreret i virksomhedens konto?

Fra Herlev
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk på det sådan her:

Hvis din virksomheds bank afstemning skal passe, hvilken dato ville du mene du skulle bruge?

/Kenneth

Tilmeldt 7. Sep 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Madsen:

Tænk på det sådan her:

Hvis din virksomheds bank afstemning skal passe, hvilken dato ville du mene du skulle bruge?

/Kenneth

Tænk på det sådan her:

hvis jeg havde ingen tvivl om det, ville jeg have spurgt det her? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

brug dato for pengene er registreret på virksomhedens bank - netop for, at den skal stemme. Modkonto i personlig virksomhed er mellemregning indskud ejer

Mange andre ting kan du skulle bogføre selv om det ikke ses i banken. F-eks. du sender en regning som først betales 10 dage efter - og du skal postere på debitorer mod salget - og nå du så får pengene i banken, bogfører du kredit debitorer, debet bank

Samme hvis du får en regning du først skal betale næste måned. Du bogfører den som udgift og modpost er kredititorer udenstående
Når du så betaler så bogfører du debet kreditorer udestående og kredit bank

Dermed får du udgifter og indtægter ind på den dato du fakturerer eller modtager faktura (krav i forhold til moms) og får din bank til at stemme hele tiden

Overvej INTRODUKTION TIL REGNSKAB

Vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Sep 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John. Jeg har en webshop så fatkuraer jeg skal sende skal blive betalte med det samme. Med hensyn til regningerne jeg får, jeg bruger Dinero og jeg tror det bliver nemt med det, ved at bogføre først købet som kreditkøb og så betaling med en finansbilag.

Fra Herlev
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det havde du givetvis ikke. Men jeg synes ikke nødvendigvis et spørgsmål herinde skal føde et facit, jeg synes man får mere ud af at forstå hvorfor - deraf spurgte jeg som jeg gjorde.

Virksomhed = 1 enhed, din personlige bank = en anden enhed. Selskabet er ligeglad med hvornår du sender pengene, for det er dit personlige regnskab, som ikke vedrøre en virksomhed.

Det samme gør sig gældende skulle du en dag modtage/sende penge fra/til udlandet. Der kan være flere dages ekspedition på overførslen. Den eneste dato du skal bekymre dig om er dagen pengene går ind/ud af din bank, hvornår udlandet faktisk sender/modtager er din virksomhed uvedkommende :)

Vær opmærksom på at jf. din sidste besked om kontant betalinger, så kan der efter 16 stadigvæk godt være betalinger der først registreres dagen efter i din bank, dette er væsentlig ved månedsluk. Salg, og dermed omsætning, bogføres d.30/09. Betaling går først ind dagen efter, så skal betalingen bogføres d.01/10. Dette er også væsentligt i forbindelse med afregning af moms.

/Kenneth

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)