Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til DanLøn (Løntilskudsordning)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg søger en som har kendskab til DanLøn.

Sagen er den at jeg er i løntilskud hos en virksomhed og problemet er manglende løn. Min chef har siden den sidste dag i September fortalt mig, at jeg har min løn dagen efter og er kun blevet ved med at udskyde det, hvilket jeg i starten var helt OK med. Vi er nu ved d. 11/10 og jeg konfronterede ham med det igen i morges, da jeg mødte ind. Han fortalte mig, at han netop havde trykket "ok" ved DanLøn og derfor ville få min løn inden længe. 5 minutter efter står der en tredjedel af hvad der skulle være udbetalt på min konto og min chef mener, at DanLøn må have glemt et 1-tal i deres overførsel og at han nok skal få styr på det inden længe. Jeg går derefter ind og ser på overførslen og kan se at overførslen kommer fra hans private konto. Derefter konfronterede jeg ham med at han havde overført fra hans private konto og jeg får derefter en forklaring med, at DanLøn ikke bare kan overføre midt i en lønperiode og derfor bliver pengene overført på denne måde. Jeg mangler stadig ca. 10.000 kr., som han siger kommer senere i dag og at alt min skat mm. bliver afregnet på hans konto ved næste måneds lønindberetning.

Mit spørgsmål er derfor: Kan man lave løn med DanLøn fra dag til dag eller er det blot noget man kan lave to gange om måneden, afhængig af om man er 14-dags lønnet eller månedslønnet (som min chef siger) - og hvordan skal jeg forholde mig til det her?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

man kan lave løn i princip dag til dag og få den trukket fra den normale konto og alt.

Desværre tyder jo alt på, at firmaet hænger i bremsen økonomisk og du kan få vanskeligt ved at få løn på den måde

Der er formentlig god mulighed for at mase på ved at tale med ham om at du jo kan være tvunget til at tale med dem der giver løntilskuddet for ikke selv at få problem men at du jo helt bare vil ordne alt mellem jer - og så i en rigtig fart.

Danløn kan i princip overføre fra dag til dag. Laver han løn 10/10 med disposition 11/10 vil det fungere (skal ikke turde sige om det kan være så sent på dagen at det i stedet bliver 12/10 som tidligste)

Du vil jo nok få pengene før eller siden, om ikke andet via lønmodtagernes garantifond og der er næppe tvivl om, at de som giver løntilskuddet vil se negativt på at gøre det og så betales lønnen ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John!

Så er mine bange anelser omkring det hele vist blevet bekræftet. Tak for et hurtigt og fyldestgørende svar!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)