Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af prestashop og database til anden serverudbyder?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der noget jeg bør være opmærksom på hvis jeg skal have flyttet hele min prestashop inkl database og det hele over til en anden serverudbyder/webhotel?

Er det muligt at flytte sådan uden videre, uden at data går tabt?

Jeg vil selvfølgelig tage backup af alt, men det er lidt nervepirrende at tænke på hvad der kan gå galt..


Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Filer og database kan mere eller mindre bare flyttes. Dog kan der være stier i databasen som kan være "låst" til serveren og de skal opdateres. Så skal du sikre at du også kan køre på den nye host i forhold til php og mysql. Sig til hvis du vil have hjælp til selve flytningen.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige gjort øvelsen. Flyt filer og database til den nye server. Så skal du redigere settings.inc filen som ligger i config mappen, hvor du skal ændre database host, navn og password så det passer med den nye server.

Herefter kan du pege domænet over på den nye IP adresse lokalt på din egen maskine, så du kan checke alt virker som det skal inden du går live med den nye server. Når du er sikker på at det virker, ændrer du DNS recorden til at pege på den nye IP adresse. Der går typisk nogle timer før DNS ændringen bliver propageret ud på alle navneserverne.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar begge to, så vil jeg gå ud og lede efter det sted jeg vil ligge fremover.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)