Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejestigning - Garage (erhverv)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil høre om en venlig sjæl kan fortælle mig lidt om lovgivningen i forhold til leje af garager. Jeg har fået et brev ind af døren, hvor udlejer varsler en huslejestigning på kr. 120,00 - fra 880,00 til 1000,00 om måneden (ekskl. moms).

Beløbet virker måske ikke så højt, men vi har altså lejet flere garager, så derfor kom der også mere end ét brev ;o)

De begrunder stigningen med at prisen ikke modsvarer det lejedes værdi, og at denne senest er reguleret i 2012. Men vi var ikke lejere i 2012, så det har ikke den store betydning for os.

Er det tilladt at lade huslejen stige så markant? Jeg mener det er en væsentlig procentsats, der er lige i overkanten.

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad står der i din lejekontrakt ? Ikke unormalt man skriver at lejen må stige i takt med inflationen

Tilmeldt 31. Jul 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg går ud fra at garagerne er lejet på særskilte kontrakter, og ikke har noget med boliglejemål at gøre. Det lejedes værdi vedrører lejemål der falder indenfor lejelovens område.

Garager er et erhvervslejemål og falder indenfor erhvervslejelovens område, hvor reguleringen er hvad parterne har aftalt, jf, § 9. Der er dog mulighed for begge parter for at få lejen reguleret til markedslejen, jf. § 13.

Du kan prøve at undersøge markedslejen for garager i området, og se om din leje er åbenbart urimelig, eller om den nogenlunde svarer til de andre garagers lejepris. 

Mvh Sanne

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)