Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor må DR kræve licens?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hvis jeg får min egen TV kanal som er frit tilgængelig på folks TV'er/internettet - Må jeg så også opkræve over 2.000,- kr. pr borger hvert år?

Hvorfor må DR? 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 21. Aug 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

I princippet kan alt vel komme på finansloven men det skal du nok ikke gøre dig forhåbninger om :)

Du skal nok søge om mediestøtte hvis det er

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det ikke en hovedløs diskussion da du tydeligvis er sur over din regning og derfor spørger til noget ingen kan gøre noget ved alligevel.
For dårligt... enig, men vælger som regel at det er langt væk fra min indflydelse og derfor spild af god energi.

Hvis du vil have indflydelse på det så find en vej hvor du kan.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

webshoppendk:

PashminaWear:
Fordi det er vedtaget af folketinget https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=166986

Hvis det kan blive vedtaget, danner det så ikke præcedens for at andre også kan få deres lign. forslag vedtaget? Eller sådan fungerer det ikke?

det fungerer sådan, at "folketinget" (udvalg) beslutter hvilke medier der skal have medielicens. Det er som udgangspunkt medier som er pålagt en public service = skal gøre visse ting i forhold til programmers indhold og information, nemlig 

  • Nyhedsformidling og samfundsinformation
  • Uddannelse og læring
  • Børn og unge
  • Dansk drama og dansk musik
  • Dansk kultur
  • Smalle idrætsgrene og handicapidræt.

Det er ikke DR der får hele licensen, de er sat til at opkræve medie licensen.

Ud over momsen, så jo napper 1/5 så får DR 67% mens resten deles i forskellige forhold til TV2, radio 24/7, lokalradioer og en fælles public servicepulje der kan støtte andet

Der er intet der lægger op til, at det skaber nogen form for præcedens - der skal er færdigforhandlet - lige nu for perioden frem til og med 2018 i denne aftale http://kum.dk/fileadmin/KUM/Documents/Kulturpolitik/medier/Medieaftalen/Medieaftale_2014/Medieaftale_af_26__juni_2014endelig1.pdf

J
eg ville tro, at hvis en anden radio/medie ville med - så er det kulturministeriet man gør sine hoser grønne hos med henblik på evt at komme i betragtning som PB vigtig til næste gang

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Aug 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaconnect.net:
Er det ikke en hovedløs diskussion da du tydeligvis er sur over din regning og derfor spørger til noget ingen kan gøre noget ved alligevel.

Det var da en underlig kommentar. Er bestemt ikke sur over nogen regning, men spørger blot ind da jeg gerne ville vide hvordan det foregik.

Mvh

Tilmeldt 21. Aug 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
vh John Hannover

Tak for et godt svar. Men tænker bare om det ikke er i uoverensstemmelse med nogle love og regler? Synes det virker underligt at man bare må opkræve 2.400 ca. hvis man har en computer eksempelvis? Jeg kan personligt ikke arbejde uden min pc, men med den pc kommer jo så en ekstra regning på 2.400 fordi den bruges privat også. Men det er det måske slet ikke?

Jeg er ikke sur over at betale licens, vil bare gerne forstå hvordan det hænger sammen og hvordan det kan lade sig gøre uden at være i uoverensstemmelse med love og regler.

mvh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)