Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import og/eller dropshipping fra UK og USA

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg overvejer at starte en webshop inden for håndværkerprodukter, hvis producenter og leverandører har hjemme i USA og UK.

En vigtig overvejelse er selvfølgelig, hvordan jeg skal indkøbe varerne. Jeg overvejer at køre med dropshipping, men som jeg forstår det, er det besværligt at anvende dette koncept, når der er tale om lande uden for EU.

Så er der nogle, der kan sige noget generelt om import af fysiske produkter fra UK og USA? Dropshipping, fortoldning, afgifter, fragt mv.

Håber på hjælp :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Som udgangspunkt så vil jeg ikke anbefale at vælge dropshipping fra din leverandør i USA, køb hellere selv et lager hjem fra denne leverandør, således du undgår problemer med told og moms ved forsendelser direkte til kunden - i nogle tilfælde kan du nok risikere at det bliver kunden der kommer til at sidde med lorten og i sidste ende, dig, da kunden selvfølgelig nok retter henvendelse. Nu er jeg endnu ikke helt sikker på hvilken betydning det får for leveringer fra UK, når/hvis de træder ud af EU, men i tilfælde af af der ikke laves en aftale landene imellem, vil du nok også opleve samme problemer der.

Undersøg hellere markedet og find nogle der er beliggende i nuværende og fremtidige EU, eller køb hjem til eget lager :)

Al mulig held og lykke med projektet

 

Fra Valby
Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input I to

Der er selvfølgelig åbenlyse fordele ved at købe et varelager hjem. Ulempen er naturligvis livkiditetsbindingen i det :). 

Men HVIS jeg dropshipper fra USA - så kan jeg vel godt, hvis kunden ønsker en vare byttet eller pengene retur, bare gøre dette, og så beholde den vare, som kunden ikke ønsker? Man skal vel ikke nødvendigivis senmde den retur til USA?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jørgensen:
Men HVIS jeg dropshipper fra USA - så kan jeg vel godt, hvis kunden ønsker en vare byttet eller pengene retur, bare gøre dette, og så beholde den vare, som kunden ikke ønsker? Man skal vel ikke nødvendigivis senmde den retur til USA?

ja det kan du sagtens. Du skal finde en forsendelse i alle fald, som klarer al fortoldning med i prisen (ex shop USA) så kunden intet har med fortoldning at gøre) OM de også klarer momsen og indbetaler den for kunden ved jeg ikke faktisk, men det må du undersøge. Jeg tvivler på, at kunder vil bestille til en pris fra USA og så selv rode med tillæg af told og moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)