Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvskyldnerkautionist - Juridisk spørgsmål ved lejekontrakt

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville med de begrænsede oplysninger aldrig skrive under - hvis ikke en advokat - eller banken  - havde gjort klart, at jeg ikke var kautionist - Jeg TROR bankens formål er, at du også kautionerer

Herfra får du ikke et svar du kan gå i retten med

vh JohnH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

BMBDenmark:
I så fald er det korrekt at antage at jeg ikke skriver under som selvskyldnerkautionist? (jeg beklager jeg er så tungnem, men jeg vil helst ikke starte min karriere med en gæld på 375K hvis det skulle gå galt... 

Forstår dig udmærket, men tør du virkelig løbe an på råd fra tilfældige brugere på Amino.  Brug dog nogle få tusinde kr. på at få en advokat det at se på om du hæfter personligt.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tidligere sagt, såfremt dit navn alene fremgår ifm underskriften og det heraf fremgår at du underskriver alene som direktør i xxx IVS, så virker det ikke til at der er privat kaution. MEN, nu har jeg altså ikke set hele kontrakten og kan derfor ikke udtale mig om andet end det specifikke som du selv angiver.

Det forhold at dine partnere skal skrive under som selvskyldnere, imens du ikke personligt skal hæfte virker underligt, og tyder på enten en misforståelse eller evt at der et eller andet sted i kontrakten er en formulering som du evt ikke har fanget, og som omfatter dig som privatperson.

Få betingelserne gennemgået med dine partnmere og få en udenforstående til at gennemgå lejekontrakten.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg ville med de begrænsede oplysninger aldrig skrive under - hvis ikke en advokat - eller banken  - havde gjort klart, at jeg ikke var kautionist - Jeg TROR bankens formål er, at du også kautionerer

Herfra får du ikke et svar du kan gå i retten med

vh JohnH

Hvilken bank?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Hvilken bank?
lang tråd - sorry Udlejer (og ikke bank som jo normalt der dem der kræver selvskyldnerkaution) - men same same - når man skrive under som angivet så skal man ikke nøjes med vores råd - så pyt - bank eller udlejer - få råd fra en der er bedre end her inde  - med mindre Arguins eller andre mener de kan give en form for sikkerhed. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil personligt ALDRIG underskrive en sådan kontrakt. Markedet er stadig overudbudt, så måske trådstarter skal gå i forhandling med udlejer om at få fjernet kautionen, alternativt forsøge andre lokaler.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trusted Partner:

Jeg vil personligt ALDRIG underskrive en sådan kontrakt. Markedet er stadig overudbudt, så måske trådstarter skal gå i forhandling med udlejer om at få fjernet kautionen, alternativt forsøge andre lokaler.

Aldrig godt med personlig kaution, men når der er tale om et IVS (sikkert med begrænset kapital) så kan det være at kravet afspejler en usikkerhed omkring selskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, for et IVS - måske med en kapital begrænset helt ned til 1 krone, at der er to valg (ville der i alle fald være med mig som udlejer)

Enten et stort depositum som dækkede de måneder der kunne være tale om i forhold til aftalen, med et rimeligt stort antal dækkede måneder og måske sikkerhed i forhold til vedligehold - eller en kaution, som jo kun træder i kraft her, hvis ikke selskabet overholder den aftale der indgås. 

Det kan godt være lejemarkedet er overudbudt er jeg enig i, men jeg forstår godt, hvis nogen er nervøse for at indgå aftaler - udlejning - bank - vareleverancer mod kredit, til nogen der måske begrænser ansvaret helt ned til 1 krone

Er der tale om et reelt betalt depositum, så bør det vel kunne træde i stedet for kautionen - begge dele ville virke urimeligt

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Usikkerhed eller ej ved IVS har ingen betydning. Kravet havde øjensynligt været det samme fra udlejer ved et ApS til 50.000. Her kan kapitalen også hurtigt forsvinde.

Jeg har naturligvis forståelse for udlejer, men må på det kraftigste fraråde personlig kaution ved lejemål - IVS eller ej.

Trådstarter har med markedsudbudet mulighed for at undersøge videre.

Herunder synes jeg kautionsstillelsen, uagtet prorata, er vanvittig høj for en nystartet. Er det en lagerhal, der skal lejes?? Har har John ganske ret i, at depositum burde være nok sikkerhedsstillelse.





Side 2 ud af 2 (19 indlæg)