Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lager to forskellige steder - Magento webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har udvidet min webshop med et lager ude i byen, da pladsen her hjemme blev for trang. Jeg har dog stadig varer her hjemme, men det meste på mit lager.

Er der nogle som ved, om der i Magento findes en funktion, hvor man kan se at man har feks 5 stks varer hjemme og 10 stks varer på lager af et bestemt produkt ? Eller skal man ud og købe et ekstra modul til det ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Jeg har udvidet min webshop med et lager ude i byen, da pladsen her hjemme blev for trang. Jeg har dog stadig varer her hjemme, men det meste på mit lager.

Er der nogle som ved, om der i Magento findes en funktion, hvor man kan se at man har feks 5 stks varer hjemme og 10 stks varer på lager af et bestemt produkt ? Eller skal man ud og købe et ekstra modul til det ?

- Kim -

Hej Kim.

Magento´s SKU antager at der er et SKU for hver lokation, så det kunne du overveje.

Alternativt kan du kigge efter noget 3.parts modul som giver den ønskede funktionalitet.

God vind med shoppen.

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er den samme vare som kan være to forskellige steder. Feks kan jeg have 5 "blå spande" hos mig selv, og 20 "blå spande" på mit lager. Men så skal de 5 af dem have eet varenummer og de 20 andre have et andet varenummer - hvis jeg forstår dig rigtigt ?

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Det er den samme vare som kan være to forskellige steder. Feks kan jeg have 5 "blå spande" hos mig selv, og 20 "blå spande" på mit lager. Men så skal de 5 af dem have eet varenummer og de 20 andre have et andet varenummer - hvis jeg forstår dig rigtigt ?

Det er sådan stock keeping unit begrebet lægger op til at gøre det ja.

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du søger er lokationsstyring - og det tilbyder Magento ikke som standard. Du bliver enten nødt til at købe en extension til lagerstyring der indeholder lokationsstyring eller at holde styr på dit lager i et eksternt system (f.eks. et tillægsmodul til dit økonomisystem).

De fleste lagerstyringssystemer med lokationsstyring fungerer på den måde, at du angiver en primær lokation for hver SKU. Ved salg bliver der trukket fra den primære lokation. På ordre-niveau kan du så eventuelt trække fra en anden lokation - eller sætte det op så salg i en fysisk butik fx trækkes fra en anden lokation end salg fra webshoppen.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt en løsning på problemet.

Jeg har tilføjet en attribut til min backend, et tekstfelt. Her i skriver jeg hvor mange varer der er på mit fjernlager af det enkelt produkt.

Tak for hjælpe.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)