Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra nytår bliver fragten dyrere på varer købt på nettet

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

man kan sige - at det er udlægsordningen som bortfalder, da rigtigt mange har brugt den galt

Det er således kun for de som til da har brugt momsfrie post DK (frimærker om du vil) som nu dermed bliver 25% dyrere ved at de skal lægge moms på fragten - tidligere skulle de - hvis de brugte ordningen korrekt, kun lægge moms på, hvis de lagde en fortjeneste ind

Det er derfor kun den del af fragten som svarer helt til post DK momsfrie salg til webshoppen som nu bliver dyrere, ikke hele fragten, da nogen jo lagde fortjeneste på (og der skulle have moms) og slet ikke fragt med andre end post DK (GLS osv)

For momsregistrerede også uden betydning for private købere bliver fragt med post dk nu ligestillet med fragt med alle andre måder

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sikke Postdanmark tuder over, at de mister den fordel...

Hvis de har så store tab, er det underligt at konkurrenterne kan få deres forretning til at løbe rundt, selvom de faktisk har været bagud på pris...

Måske PostNord skulle kigge ind ad, fremfor at tude sådan. Og ja de skal fyre mennesker, men det er ligesom logisk, når flere og flere pakker hentes af forbrugerne selv i supermarkeder og på posthuse, ligesom antallet af posthuse drevet af PostNord er nede på 4-5 stykker. Måske skulle de bare vågne lidt op, fremfor at tro, at de kan blive reddet af politikerne, fordi deres forretningsmodel ikke længere matcher den verden, som de håndterer pakker for...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

PostDanmark har jo pligt til at levere. GLS vælger jo blot at sige nej vi gider ikke bruge 30 min på at køre derud med én pakke. Det kan PostDK jo ikke vælge at sige.

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

I teorien burde det i hvert fald være sådan, men jeg har over flere gange "overrasket" postbudet ved at være hjemme når de kommer med deres pakkeseddel om at de har forsøgt at aflevere min pakke. Og så har han ikke haft pakken med overhovedet fordi der ikke var plads. Så i mine øjne kan PostDK lukke og slukke, de har ikke ydet den service de påstår de skal i mange år.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads Nørgaard:

PostDanmark har jo pligt til at levere. GLS vælger jo blot at sige nej vi gider ikke bruge 30 min på at køre derud med én pakke. Det kan PostDK jo ikke vælge at sige.

Der er bare tale om et ikke-eksisterende problem.
GLS kører gerne ud til mig 7 km fra den nærmeste by og 1½ km ude af en smal vej, hvor de sidste par hundrede meter er belagt med grus. 
De banker endda på og venter til jeg kommer og tager imod pakken.
Jeg tænkte det samme som mange andre: Det bliver ikke dyrere. Det bliver bare ikke længere med Postnord. Det er jo i forvejen ikke dyrere som forbruger at få leveret med GLS.
mvh Hans
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Nørgaard:

PostDanmark har jo pligt til at levere. GLS vælger jo blot at sige nej vi gider ikke bruge 30 min på at køre derud med én pakke. Det kan PostDK jo ikke vælge at sige.

Det gør GLS eller de andre jo ikke? De tager en flat rate for DK ex øerne, så de tager pakkerne ind...

Så den der holder ikke helt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser ikke helt problemet. PostNord (DK) er på pakkeområdet i fuld alm konkurrence med alle andre. Synes man postNord er dyr, dårlig eller andet, ja bruger man andre bare, og er PostNord bedst for nogen, hvad de jo vel trods alt er, så bruger man dem

De er ikke et monopol (heller ikke på brevsiden for den sags skyld) Ganske enkelt, brug dem I synes er bedst, frem for stadigt at tale om posten som vores alle sammens statseje. Der er ikke nogen statsinteresse som sådan i monopol på pakker, og skulle posten så blive meget mindre som firma, så er staten og alle andre (end måske lige posten selv) helt ligeglade

Samlet skal vi vel være glade for at postNord findes - som konkurrent til andre giganter som GLS - Bring m.fl., for det er et meget prispresset marked at bringe pakker ud, og det eneste der holder prisen lidt nede, er konkurrencen trods alt http://politiken.dk/oekonomi/virksomheder/ECE2555099/kampen-om-pakker-presser-postdanmark/  

Det medfører i øvrigt også ganske så kritisable forhold for chauffører i mange pakkeselskaber - uhyre pressede forhold i hele branchen (nok lidt bedre trods alt for ansatte i posten)

Selv om posten ikke har monopol på breve længere, så har de dog stadigt forpligtelsen til at bringe breve ud i hver en afkrog - hvilket vel koster, men også er gjort nemmere ved accept af langt længere forsendelses tid

Længe leve konkurrencen i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Apr 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Billig-Bredbånd.nu Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske et dumt spørgsmål, men hvordan skal alt det her forstås.

Jeg er med på at jeg fra nytår skal afregne moms af fragt med PostNord  når den pålægges kunden, men hvad så når jeg køber portoen hos PostNord - vil de så også lægge moms på? Det gør de jo ikke idag...

Eksempel:

Jeg handler om virksomhed med PostNord.

Køber jeg så porto for 8 kr. + 2 kr moms, ialt 10 kr.?

Eller

Køber jeg porto for 6 kr. + 3 kr moms?, ialt 8 kr?

---------------------

Og hvad med de private PostNord kunder - vil de stadig kunne købe porto uden moms?

Er lidt rundforvirret.

Brug for nyt bredbånd? Tjek min side www.billig-bredbånd.nu ud!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)