Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backlinks i footer. godt eller skidt?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

dette er et oplæg til diskussion omkring det at placere et backlink i footeren på de hjemmesider man laver for kunder.
F.eks Webdesign by "firmanavn", osv et follow link til din side.

Nogle emner jeg selv har svært ved at finde ud af:

 - Hvad er det nyeste indenfor google og SEO? Bliver man straffet da google kan gennemskue det, og det derfor ikke forbedre sin pagerank på google?
 - Er det moralsk korrekt overfor kunden at gøre det uden at spørge om lov. vedkommende har jo trods alt betalt for siden. Under alle omstændigheder vil jeg slette det hvis kunden ikke ønsker det. Men bør man bare placere linket, også tænke det er OK så længe kunden ikke har kommenteret det?

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas, 

1: Jeg vil helt klart anbefale at spørge kunden om lov til at placere et link i footeren til din side. 

2: Sitewide links som de hedder - links der går igen det samme sted på forside og alle undersider, kan godt være med til at skade dine rankings hos Google - men så skal det bruges i meget stor stil og det tænker jeg ikke er tilfældet. 

Så spørg din kunde om lov og overvej om du kun burde placere dit link om at du har lavet webdesign til dem på f.eks forsiden og så lade de andre sider være. Bemærk dog at det er god stil at sætte "no-follow" tag på dette link fra forsiden, da du ellers sluger en del SEO juice fra kundens forside, som uden tvivl er den vigtigste side på deres side.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Jeg har selv – i starten – benyttet mig af at sætte credits nederst efter accept fra kunde. Det har været godt til de opgaver hvor kundernes budget var småt. 
Men, så har vi balladen. For hvis jeg ikke styrer CMS sitet efter overlevering, så kommer mit firmanavn til at fremstå misvisende, og kan ikke længere gælde som en reference til at skaffe flere kunder til min forretning.

Derfor tænk over følgende; hvis du ikke selv supporter, vil jeg fraråde backlinks.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christel, 

Jeg er helt enig i det du skriver :)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes bestemt ikke om det.

1. Det kan skade både dig selv og kunden mht SEO (Sitewide /tab af pagerank- og irrelevant ekstern linkning)

2. Hvis kunden har betalt for et stykke arbejde, ejer du det ikke længere og derfor synes jeg det er under l kritik, at diverse webdesignere anvender kundernes sites som reklameplatform.

Som en anden er inde på, kan det også være direkte skadeligt for dit ry, hvis kunden vælger at ødelægge dit flotte design efterfølgende og stadigvæk bibeholde dit link.

For mig er den type links lige så tåbelige, som at linke til hosten eller SEO bureauet i footeren, ja eller et plugin.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Personligt er jeg kommet frem til at jeg kan gøre det lidt på enkelte sider, så længe det ikke tager overhånd og jeg spørger om lov først.
Og godt forslag kun at gøre det hvis det er sider jeg selv administrerer!

Også alligevel....! hvis det kan skade min og kundens pagerank er det jo ikke smart. Men hvis der holdes styr på linksene forstår jeg ikke hvorfor det kan skade?
Jonas, hvorfor kan det skade pagerank?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Panda algoritmen er bl.a. på irrelevant ekstern linkning.

Laver du et site for en lastbil mekaniker, er det jo ikke relevant at linke til et webbureau.

Herudover vil hvert link sende pagerank, som ikke sendes videre via den interne linkning.

Er der 9 interne links på et site (menu etc) og et eksternt vil de få tildels samme mængde pagerank og de 9 sider der linkes til internt går derfor teoretisk glip af 1/10 af den oparbejdede pagerank.

Der er dog en del spekulation omkring pagerank flow til eksterne sider og den interne fordeling, da det menes et site opnår en samlet fordel ved at linke ud – bare ikke til irrelevante sites.

Om Google tager højde for designbureauers ”selvfedhed” og ikke straffer for den slags links, da kunder ofte slet ikke fatter de ligger der, skal jeg ikke kunne sige.

Om der er nogen som helst positiv linkjuice ved et yderst irrelevant indgående link til et webbureau sitewide, skal jeg heller ikke kunne sige. Google har dog meldt ret klart ud på mht. det negative på området, så jeg ville personligt ikke gøre det på et eneste af dem.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, fik vist aldrig takket dig for dette indlæg.
så det kommer her.

TAK! 

kan se rigtig mange store webbearuaer også sætter link i footer, derfor er det selvfølgelig ikke ensbetydende med det er rigtigt at gøre. 

Synes dog det er en svær diskussion.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over det etiske omkring at spørge om lov osv, skal du ligeledes overveje den negative effekt af, at have links fra dine kunders footer.

Dine kunder sælger sikkert varer via en webshop eller services eller andet via en side eller en blog. Når de besøgende leder efter tandstikker, og klikker på linket i footeren, sendes de videre til en ikke relevant side, hvorfor de hurtigt vender retur til din kundes side. 

Den bounche rate vurdere Google også, og links som giver en høj bounch rate eller som de besøgende ikke finder brugbare, mister noget af deres værdi.

Skal du endelig have et link fra din kundes side, kunne det f.eks være på OM OS siden, hvor der til slut skrives en kort besked med et link til din side, eller fra en anden underside, hvor det giver mening og relevans. Footerlinks var gode tidligere, de tider er bare ovre...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Google ser kun bouncerate fra søgninger til site og retur til Google.

De kan ikke måle på indgående / eksterne links. (De gør det i hvert fald ikke)

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)