Det du spørger til er konverteringsrate. En gennemsnitlig shop ligger på 6% hvis den kører stabil. Dog kan du ikke helt regne med det da det handler om mange aspekter eks..sælger du en varer som koster 10000 kommer folk tilbage flere gange inden de køber da det er en større beslutning.
Kommer du på 9-10 procent begynder du at prale i hele branchen.
At forsøge sin konverteringsrate er i bund og grund at kende dine kunder bedre end de kender sig selv og bygge shoppen efter deres krav. Der er naturligvis ting som du uden at kende dine kunder særlig godt kan forbedre og derved forbedre din shop men det store spring handler om at gøre kunder købe-klar uden de ved det og til det handler til om at kende dem særdeles godt.
Jeg kunne godt sende dig mange fejl ved din shop, også store som nemt kunne få din rate op (altid nemt at stå udefra og finde fejl) men det var ikke det der blev spurt til
At spørge til konverteringsrate i andre er i princippet ligegyldig for dig da det ikke er din kunder og du derved ikke kender bagtanken om hvorfor og hvordan de holder kunder fast.
Nogle køre med blogs og forskellige viden på shops, dette ødelægger faktisk deres konverterings rate da de invitere folk som ikke er køreklar endnu og dem er vi ved at gøre møre. Så her er konverteringsrate ligegyldig da man henter volumen på flere potentielle kunder.
Pt. har vi ikke gjort meget for shoppen da vi har startet fysisk butik samtidigt. De fleste besøgende er guidet til shoppen via fasebook og det har nok for en stor del været fysiske kunder der har brugt shoppen til at "snage"....
et andet sted spørger jeg på forbedrings foreslag men kom bare med dem her :-)
Du bor lige nu i lejlighed uden nogen form for at kunne forbedre, smartweb er et lukket system hvor du ikke kan kode specifik til din kunder. Så lige nu spøger du kun til design og ikke funktioner.
I design ville jeg vælge mere friske farver, samt en effektiv gennemgang af hvordan du gerne vil fører dine kunder rundt i butikken. Kig på din forside, hvilke oplysninger får kunderne der? og hvor vil du gerne have dem hen efter?
Det lyder ikke særlig rentabelt med en konverting på 0,125%. Jeg driver mit eget web- og reklamebureau med høj fokus på webshops.
Lige nu har jeg ikke tid til at tage nye opgaver ind. Men det betyder ikke, at jeg ikke lige kan bruge lidt tid på at hjælpe jer videre. Jeg kan derfor komme med en masse råd, vejledning samt hvad i skal være opmærksom på for at få succes i fremtiden!
Jeg skal ikke have noget for det. Alle herinde som har givet det et skud uden held fortjener kvaliteter hjælp!!
Smid mig en mail på kasper@sedia.dk eller send en besked på 3136 0737, så kan vi lige snakkes ved.