Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb af ukendte skomærker til videresalg i DK

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 24. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er 

En ven og jeg er i gang med at undersøge det danske sko marked. Mere præcist "sneaker" markedet. 

I den forbindelse, så har vi brug for at finde nogle allerede eksisterende sneakers, som vi kan købe et mindre parti hjem af. (Ca. 100 Par fordelt på 4 forskellige modeller) Vi vil gerne sælge til lavpris, som et alternativ til de dyre mærker, som Nike, Adidas etc. Derfor skal de være billige, men stadig af en god kvalitet. 

Ved i hvem eller hvor, vi skal henvende os? 

God aftenSmile

Vh Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Rødovre
Tilmeldt 24. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten.

Mange tak for svar, meget brugbart! Det vil jeg kigge nærmere på :-)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Rødovre
Tilmeldt 24. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak. 

Det vil jeg kigger nærmere på :-) 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se der er flere, der foreslår at købe via kina-portaler.

Jeg har tidligere foretaget en del prøvekøb gennem disse portaler af varer til en webshop med tøj. De produkter jeg fik leveret var alle af meget ringe kvalitet, ofte ikke som aftalt og/eller kopivarer.

Især kinesiske leverandører / mellemhandlere har typisk ikke samme moral, som vi vil forvente i vestlige lande. Du skal derfor forvente at mange af deres produkter er kopivarer af ringe kvalitet. Især mellemhandlerne skal du være særlig kritiske over for. 

Varerne er ligeledes produceret under andre vilkår end i EU. De kan derfor f.eks. indholde ulovlige kemikalier.

Som importør af varer fra lande uden for EU, er det 100% dit ansvar, at varerne lever op til dansk / europæisk lovgivning.

I min optik er det meget risikobetonet for en lille virksomhed at importere varer fra lande uden for EU, da en lille virksomhed ikke har ressourcerne til at sikre sig at varerne er lovlige.

Alene et krav i en kopivaresag kan være fatalt for en lille virksomhed, da virksomheden typisk ikke kan betale kravet og ej heller har midlerne til at gennemføre en retssag og eventuelle ankesager. Selv om de fleste kopivaresager ender i et forlig, bliver varerne konfiskeret, så tabet i disse sager er varernes kostpris + gebyr for destruktion + forlig på x kr.

Mit råd: Køb jeres varer inden for EU.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Karsten Sønderup:

Jeg kan se der er flere, der foreslår at købe via kina-portaler.

Jeg har tidligere foretaget en del prøvekøb gennem disse portaler af varer til en webshop med tøj. De produkter jeg fik leveret var alle af meget ringe kvalitet, ofte ikke som aftalt og/eller kopivarer.

Især kinesiske leverandører / mellemhandlere har typisk ikke samme moral, som vi vil forvente i vestlige lande. Du skal derfor forvente at mange af deres produkter er kopivarer af ringe kvalitet. Især mellemhandlerne skal du være særlig kritiske over for. 

Varerne er ligeledes produceret under andre vilkår end i EU. De kan derfor f.eks. indholde ulovlige kemikalier.

Som importør af varer fra lande uden for EU, er det 100% dit ansvar, at varerne lever op til dansk / europæisk lovgivning.

I min optik er det meget risikobetonet for en lille virksomhed at importere varer fra lande uden for EU, da en lille virksomhed ikke har ressourcerne til at sikre sig at varerne er lovlige.

Alene et krav i en kopivaresag kan være fatalt for en lille virksomhed, da virksomheden typisk ikke kan betale kravet og ej heller har midlerne til at gennemføre en retssag og eventuelle ankesager. Selv om de fleste kopivaresager ender i et forlig, bliver varerne konfiskeret, så tabet i disse sager er varernes kostpris + gebyr for destruktion + forlig på x kr.

Mit råd: Køb jeres varer inden for EU.

Der findes rigtige måder at gøre det på og forkerte.
Dit tilfælde forkert desværre.

Det er en invertering blot at finde leverandør og ja, 9 ud af 10 er bare ord og ikke andet.
tricket er at finde den 1ene ud af 10 og det kan man kun ved at købe små partier, alliere sig med agenter ect.

Så er på ingen måde enig med dig.

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar!

Jeg kan se, at der er lidt tvivl om hvorvidt man skal importere uden for EU eller ej. 

Hvis jeg har et design, som jeg gerne vil have produceret, hvordan skulle det så gøres? 

Jeg ved at den "nemme" måde, er at kontakte en som fungerer, som kontaktperson og lade dem finde en fabrik osv. Dette er også en dyre løsning. Ved i hvordan jeg kan komme i kontakt med fabrikerne selv, og evt. Hvordan jeg nogenlunde kan sikre mig, at det de leverer også er i orden.

Vh

Thomas

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Uden agent på er du på bar bund og bliver derfor nødt til at teste.
Igen små partier til 5-6 forskellige leverandører og hvis de ikke er gode nok... ja så turen om igen.

Det er en invertering og ordene er "søg og du skal finde."

Uanset hvilken vej du går koster det, med mindre du kan få andre til at fortælle dig en god leverandør.
Dette er der ikke stor sandsynlighed for da dem som sidder med den viden som regel er dine konkurrenter, men du kan måske være heldig her Smile

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)