Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tag mere for dine ydelser!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

http://www.dr.dk/nyheder/penge/opsang-til-freelancere-i-tager-alt-lidt

Ifølge denne artikel og det tilhørende radioprogram skal en lønmodtager, der bliver selvstændig og sælger sin tid, sørge for at omsætte det dobbelte af det, han fik i løn for at kunne trække den samme løn, som han havde før.

Kan I andre genkende det billede?

For mig virker det overdrevet.
Artiklens eksempel er:

Du tjener som lønmodtager 40.000 kr.
For at have 40.000 kr. i "løn" som freelancer skal du omsætte 80.000 kr., fordi du har "en lang række af ting, der skal trækkes fra". Her nævnes ferie, pension, kontor og udstyr.
Hvis ferie og pension er hhv. 12,5 og 12%, så er der mere end 30.000 kr. om måneden til kontor, udstyr og... ja, alle de andre ting, som den faglige konsulent fra HK ikke lige nævner. 
For 30K kan man godt leje et OK kontor til én person med en bærbar.

Eller hvad?

VH Hans

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke der menes at du skal tage det dobbelte i timen? du kan vel ikke fakturere alle dine timer? Der skal være tid til opsøgende salg og udarbejdelse af tilbud etc.

Så skal der også være plads til kunder som ikke betaler. Jeg tror det passer meget godt.

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror mange tager for lidt som freelancere. Mig selv incl. Jeg ser mange problemer i det, men et stort problem er ekstra tidsforbrug - at en kunde muligvis har et job, en opgave, men der så følger 100% oveni i tid på kommunikation. 

I mit fag, programmering, forventer folk ofte at kunne få et klart tilbud, som om det er en tømrer eller blikkenslager til et job, men de "koster" så ofte nærmest mere tid i ren kommunikation. 

Hvis en tømrer laver et tilbud på at bygge en carport inkluderer han typisk ikke dobbelt tid i kommunikation. Møder, telefonsnak mm. At gøre kunder der ønsker et konkret tilbud opmærksom på den problemstilling er heller ikke super. Min erfaring er de bare forventer man er til rådighed kommunikationsmæssigt. Jeg har haft meget få (men nogen) kunder der helt klart accepterer - ringer kunden 2 timer så bonner jeg kunden for 2 timer. 

Det er sjovt, for hvis folk selv er ansat i et firma er de udemærket klar over - ringer de 1 time til revisoren eller advokaten, så koster det firmaet 1 time. Men når det kommer til webudvikling - så er det bare snak. 

Min vinkel er så ikke helt som den artikel, men dog relevant. 

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan give et eksempel uden at udstille nogen, da den kunde selv har udtalt det i medier/aviser - jeg lavede et lille job, en lille responsive side koblet på noget brug af googlemaps og QR koder der kunne scannes og åbne specifict sted på google maps - relativ simpel lille opgave - min kunde der, for år tilbage, har så selv udtalt - at vedkommende havde en snak med mig på mere end 1000 emails. 

Og var altså ikke mig der blev ved at skrive (jeg svarede blot). 

Sådan noget er jeg opmærksom på med en ny kunde, MEN, det er kunden ikke selv, så at sige - jaee altså din hjemmeside koster dig 5000, og så vil det koste dig 5000 i snak fordi du vil ringe/skrive til mig gentagent, det kan man ligesom ikke sige. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:
Mon ikke der menes at du skal tage det dobbelte i timen? 

Det tænkte jeg også, men det er ikke det, damen siger...

Hans

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror regnstykket er okay man skal jo også huske som selvstændig skal der betales moms når man har omsætning over 50.000 kr og så er der også tit udgifter til revisor 

jeg troede faktisk man skulle tjene mere end 50% men jeg tror også det er forskelligt fra erhverv til erhverv hvor mange udgifter der er til udstyr jeg tror ikke en it mand skal have en kæmpe gravmaskine så der er nok nogle erhverv der har store udgifter 

desuden hører jeg også artister tjener godt men de er nok noget af det mest lavlønnet erhverv man hvis ikke er superartist , jeg kan jo ikke komme ud i normalt tøj , der sættes mindre krav tøj til den som sider ene mand på kontoret 

meget meget forskel hvad du vælger lave, jeg vil sige mange vil få mere udad arbejde i netto end lave det de laver 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)