Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af bærbar fra privat til virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Kan jeg på en fornuftig og selvfølgelig lovlig måde, sælge en af mine private computere (en laptop) til min virksomhed?

Jeg har brug for bærbaren når jeg skal ud til kunder, har indtil videre kun brugt en iPad. 

Jeg har en bærbar i privat regi som jeg ikke bruger længere. Nyprisen på denne er 14.000 kr. Den er måske kun det halve værd nu, da den er lige knap et år gammel. Kan jeg på en måde lovligt købe denne til min virksomhed? Det er en enkeltmandsvirksomhed jeg har. 

Jeg må som privat selvfølgelig ikke pålægge moms, men kan jeg så overhovedet købe den uden at få momsen trukket fra i virksomheden? Hvis ikke, vil det vel egentlig være nemmere/bedre at gå ud og købe en helt ny. Jeg synes bare det er dumt, når jeg har en fin pc stående derhjemme.

God weekend

Mvh Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det kan du godt - som du skriver uden moms på en helt alm. regning fra dig til virksomheden uden moms. Du gør klogt i at finde noget tilsvarende på DBA eller andre steder, som du kan printe og gemme som "dokumentation" for prisen som max må være markedspris her.

Derefter til hører den virksomheden og du bør have liste over alt den slags, så du kan redegøre for det ved evt lukning eller omdannelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)