Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parallelimport af kendte mærker, Ralph Lauren / Tommy Hilfiger

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi driver i dag et firma som importere varer hjem fra Østen/Kina --> dette er fint og denne forretning kører godt. 

Nu har vi fået mulighed for at købe varer hjem fra et EU land. Der kan vi købe originale parti varer hjem fra bl.a. Ralph Lauren polo shirts til gode penge og med mulighed for at sælge dem videre til vores kunder. Dette firma fra EU er en "wholesale" som sælger restpartier, hedder det sig, når vi spørger ind til det. Vi kan ikke fra firmaet få at vide, hvorfra varen kommer fra, dette er en trade secret.
Flere kunder af vores forespørger ligeledes på en ( Ralph Lauren authenticity/distribution ) men dette kan ikke skaffes, da varerne bliver solgt under parallelimport.

Vi har fået varer prøver hjem på dem og de er super fine i kvaliteten og design. For at være sikker på at de var originale, tænkte vi at det var bedst at købt en trøje magen til inde i byen og tjekke den om med den, de er næsten fuldstændig ens.

Men vi kunne rigtigt godt tænke os at vide, om der findes en instans som varetager om produkter er original eller kopi, som vi kunne benytte og kontakte og sende

vareprøven over til, for igen at få bekræftet, at varen er 100 % original. Vi har meget klar over, at dette er et farligt område og vi skal være sikker på, at varerne er original og de skal komme fra EU og ikke bl.a. USA.

Er der nogen, som kender et firma, hvortil vi kan kontakte?

Vi prøvede også at kontakte Ralph Lauren importøren i stockholm, men de kan ikke hjælpe os.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan få Ralph Lauren til at validere dem, det koster vist nok 5-10.000 kr.

Dog kan du ikke bruge valideringen af en vare til meget, da leverandøren let kan have købt disse i en butik, mens hele varepartiet er fake. Det er tit set før...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

At originalen ligner kopien, er jo ikke nogen slags garanti.

Et tænkt eksempel: (Som jeg har oplevbet mange gange)

producenten i Kina der laver de originale varer, køber lidt billigere materialer og laver liiiiige 50% ekstra om aftenen. De ligner, da alt er lavet efter original skabelon og på de samme maskiner. Kun lidt bly i den billigere farve, men det har børn nu aldrig taget skade af.

Dem sælger de videre ud af bagdøren, men til en bedre pris end mærkevare indehaveren giver. De sparer endda alle udgifter til reklame, markedsføring, branding og hvad vi ellers har. Producenten er glad og der er en i EU der bider på. Kolde tæer indfinder sig da det går op for dem at varen nok ikke er HELT original, så de søger med lys og lygte efter en anden i EU der bider på maddingen. Noget certifikat kan de naturligvis ikke udstede, for de aner heller ikke selv om varen er ægte, ellers havde de nok selv fået garantien.

Og selv om det er producenten af Apples Iphone der sælger ud af bagdøren og Apple selv ikke kan se forskel, så er det altså stadig ikke en original Iphone, Selv om alt så er som det skal være,.

Men jeg kan naturligvis også tage fejl. Har boet i Kina siden 2003 og for at være helt ærlig, så stoler jeg ikke så pokkers meget på dem,. Jeg har set et svindelnummer eller 2 i den tid, men synd for dem der faktisk gør et ordentligt stykke arbejde.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)