Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette selskab kun med henblik på refusion af elafgift til bil

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lettere irriteret over, at man når man køre i en diesel stinker betaler langt mindre in miljøafgift end når man ruller i Elbilen. 

De store spillere på banen clever/eon tilbyder alle at betale 1kr pr kw retur - det kan de tilsyneladende gøre pga gældende lovgivning som siger : 

Hvis virksomheden ejer og har al vedligehold m.m. af en ladestander, og der dokumenteres hvor meget strøm der er brugt - så kan man få få refunderet ca 1kr incl moms pr kw ....

Så tænker jeg at lave et IVS - som desværre kun har en kunde .. der betaler 50,- pr mdr for leje af ladeboks ....

Hvor meget bøvl med årsregnskab osv bliver der ....?? Vil selvfølgelig fravælge revision ... 

Har også tænkt at man burde gå flere sammen i en forening og så lade denne tilbyde det samme ...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

for det første tvivler jeg lidt på, at dette IKKE erhvervsmæssigt formål selv i IVS vil give dig retten men:

Du har f.eks. pligt til arbejdsskadeforsikring uanset løn eller omsætning - det vil nok koste dig 1800 (bod 5000 for at mangle)

Du vil risikere at banken vil have noget for erhverskonto - ret almindeligt

Du vil skulle rode med regnskab/årsrapport/selskabsselvangivelse - selv med små tal finder mange det ret bøvlet

Jeg tror det koster mere end det smager uanset hvad

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnm tak for tilbagemelding - Jeg vad at der er mange Tesla'ejere der gør det samme (de har bare et firma i forvejen ) - skulle være godkendt. 

Jeg kan når jeg læser om arbejdsskadeforsikring se at dette ikke er lovpligtight for ejer og ægtefælle ... 

kan du henvise til hvor du har det fra måske min kilde er for gammel eller noget :-)

 Det er vel 2-3000,- årligt at spare så ja der skal ikke lægges mange timer i det - men også lidt en princip sag...

mvh

Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Aaah TAK  :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

meier:
 Det er vel 2-3000,- årligt at spare så ja der skal ikke lægges mange timer i det - men også lidt en princip sag...
ja som du ser er man ikke selvstændig men ansat i et IVS - så arbejdsskade KAN koste fra 1200 og måske til 2000 - og så er der altså en vis risiko for erhverskonto i bank koster noget + arbejde med årsrapport selskabs selvangivelse evt moms? og så tager lukning, hvis du en gang vil det - en masse tid + du kan muligvis/formentlig ikke få dagpenge uden at lukke det og - jeg tror ikke det er nogen ide for 2-3000 kr om året. Principsag - tja man kunne jo også mene at princippet er at private betaler afgiften og ja mange ting kan man jo lave besværlige krumspring for - men så skal man pokker mig se meget principfast på, at alt man kan lave smart for skat skal bruges uanset arbejde og ++ Smile

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er lige ved at tjekke hvordan reglerne er for foreninger ... - uanset ville det jo klart kunne betale sig hvis man vare en sammenslutning af el-bils ejere der gik sammen om det..

Princippet er jo netop at private ikke betaler afgiften hvis og så fremt de betaler i dyre domme for smarte ladestationer (5-8000,-) og derefter et abonemment til de firmaer der sælger/lejer ladestationen ud...  

Tænkte bare at det ville være smart hvis private selv kunne dokumenterer forbruget til elbilen og få afgiften retur uden diverse krumspring :-)

Tilmeldt 6. Feb 21
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja jeg ved det er et gammelt indlæg.
Men emnet er blevet aktuelt igen med afgiftrefusion frem til 2030 på strøm brugt til EL bil.

Meier fandt du en løsning?

Men som det er nu skal det foregå via at man lejer en boks hos f.eks. AURA og så refunderer de.

Som meier skriver er der flere Tesla ejere der har kørt det adskillige år via det firma de alligevel havde.
Det ville vel ikke kunne lade sig gøre hvis det ikke var lovligt?

Så nu spørger jeg:

Er der siden 2016 hvor det her indlæg kom, nogen der har fået noget erfaring eller ved om det er muligt med eget ejet firma at køre den der refundering i stedet for at skulle via 3 mand?

Er der nogen der har den praktiske erfaring og vil øse ud af den?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville helt klart være ulovligt at stifte firma med henblik på at få refunderet elafgift fra privat bil opladning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gør det for mig selv og for andre, i selskabsregi, og har endda overvejet det som seriøst forretningsben.

Et billede af målereren halvårligt osv.

Der er et bindende svar som betyder at selskabet *ikke* skal eje ladeudstyret, men "kun" stå for drift og risiko.

Der er flere selskaber ud over de store som tilbyder det på kommercielle vilkår, der får du det for ca. 100kr/måned. JEg tager 45 :-)

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)